Gå til innhold

Noen andre som trodde de skulle klare å jobbe helt ut?

Anbefalte innlegg

Jeg var en av de som virkelig trodde jeg skulle klare å jobbe helt til 3 uker før termin. Har jo vært litt dårlig gjennom svangerskapet, men ikke så ille at jeg ikke kunne jobbe. Plustelig ble det nok for meg, jeg orket ikke mere. Var så sliten at jeg klarte ikke mere. Har nå vært sjukmeldt i 14 dager og kjenner at jeg ikke orker tilbake på jobb. Er dårlig flere ganger om dagen, og sover nesten ikke pga vonde hofter. Jobber som konsulent og er masse ute hos kunder. Føler likevel dårlig samvittighet over å være sjukemeldt. Noen som har det på samme måte som meg?

Fortsetter under...

Kjenner meg veldig igjen. Jeg sitter i en krevende leder jobb, men den er ikke tung fysisk, så jeg var helt overbevist om at dette skulle jeg klare. Men sånn ble det ikke. Jeg har vært sykemeldt siden september. Det tårnet seg opp for meg jeg klarte ikke å overskue alle arbeidsoppgavene, satt å flyttete rundt på bunkene mens jeg gråt. Men jeg hadde ikke vett til å melde meg ut, det var jordmor som så at jeg ikke hadde det bra og som sa at nu fikk nok være nok. Jeg brukte en måned på å komme dit at det var greit å komme forbi på jobb bare for å hilse på, helt nedlesset med dårlig samvittighet. Men nu har jeg det bra, nu har jeg hevet hodet, pustet ned i magen og gleder meg til det som skal komme. Vi gjør jo en veldig viktig jobb med å bære barnet fram. Opp med hodet du får alle muligheter til å gjøre en god jobb på arbeid senere, nu er det viktigere ting forann deg. Stå på.

hei....

jeg har heller ikke en fysisk tung jobb. Hadde som mål og jobbe tiden ut. ble sykmeldt i dag. 2 uker før jeg egentlig skulle ut i permisjon. så jeg er fornøyd med innsatsen min:)

men hva nå,? er en rastløs person som ikke liker å sitte hjemme.

hva gjør dere med tiden?

Så fint med tilbakemeldinger som har det på samme måte som meg. Fikk meg ny sjukemelding i dag, den varer de siste 2 uker før jeg går ut i permisjon. Jeg jobbet godt over 100%, var på treningsstudio, pusset opp hjemme, som vanlig, og trodde dette skulle gå greit. Men syns iallefall det var godt det gikk så lenge, fordi om jeg ser det som et lite nederlag å måtte kaste inn håndkle. Heldigvis har jeg en forstålig sjef som tar dette bra!

ja hva gjør man? Det var mitt dilema også, har ennå etter 14 dager ikke klart å slått meg til ro med at jeg har hele dagen til min disposisjon, føler at man liksom må gjøre noe fornuftig, men hva....... Jeg liker å lese, men blir for rastløs til det også. Sitter endel på nettet og leser nyheter og sender mail. Men forslag hadde vært bra:-)

Annonse

Det var jo kjedelig. Da må du bruke litt av tida til jobbsøking, men da har du iallefall ett år på deg. Lykke til:-) Min lege sier også at svangerskap ikke er noen sykdom og er striks på sykemeldinger, men når alt kom til alt nå så var det ingen problem.

Eg hadde nesten akkurat begynt i ny jobb når eg vart gravid og hadde virkelig sett fram t å jobbe.

Eg vart sjukemeldt når eg var i veke 20 pga ekstrem kvalme og oppkast, då kvalmen begynte å roe seg litt for nåkken veke sia og eg endelig skulle få begynne å jobbe igjenn, fekk eg ekstreme plager med rygg og hofter, så legen sjukemeldte meg fram t permisjonen begynner. Så dette har vert et laangt svangerskap for min del. Gleda meg t lille gutten kjeme og kroppen begynner å normalisere seg!:)

Tips til ka som går an å gjere når du er sjukemeldt i svangerskapet:

-male/tegne

-strikke til babyen

-perle smykker/øredobber (selger billig og fint utstyr på europris)

-scrapbooking

-handle julegava på nett

-lage ting klart til babyen kommer (litt tidlig kanskje, men kjekt å ha nåkke å gjere på :))

-Brodere juleduker o.l

Det er nåkke av det eg har fordreve tida med, håper det kan få tida til å gå litt fortare for dåkke andre som e sjukemeldte og!:)

Masse lykke til :)

-

Har precis loggat in og tänkte skriva en tråd om sykemelding.

Känner mgi som en LOOSER! Blev sykemeld idag, första gången i mitt liv.. Var hos Fastlegen som faststälde att jag har Bäckenlösning.

Jag försökte lura till mig att iallafall få jobba 1dag i veckan, men han sa tvär nej.

Har dåligt samvete inför arbetsgivaren som visserligen stöttar mig helt.

Hade trott att jag skulle klara av att jobba fram till Permissionen men så blev det inte..

Känns iallafall skönt att läsa här inne att det är fler som jag, när detta sker en så tror man att man är sämst och ensam om att "misslyckas"

Ja väl.. får väl baka och julpyssla dagarna iväg.

Är rädd att jag kommer bli tokig av att gå här hemma..

Skulle ønskt det var meg som satt hjemme og tvinnet tommeltotter!

Jeg er i uke 32 og ble nå sykemeldt av fysioterapeuten pga bekkenløsning. Har forferdelige smerter og to små fra før av hjemme som skal bringes til og fra barnehage som vi må gå til (mannen min jobber langt borte og må ha bilen). Er nå så sliten og trøtt (får ikke sove om natten pga smerter) at jeg klarer snart ikke mer. Legen min sier jeg er bare gravid, ikke syk. Hvordan skal jeg holde ut en måned til?

Annonse

Japp, og det ser ut til at jeg greier det... er veldig heldig med graviditeten min. Men en måned igjen nå (skal gå ut to uker før termin) og synes jo det er veldig slitsomt og tungt.... Gjør det ikke for å være "flink pike" men det er jo også et økonomisk spørsmål for oss... Få en siste full lønn før permisjonstiden (får ikke erstattet lønn over maks beløpet). Dessverre litt knipe i privatøkonomien, ikke kult med finanskrise rett før barselpermisjon, skulle gjerne sluppet bekymre meg over økonomi i denne tiden....

God bedring og slapp godt av dere som kan!! Trenger nok energien senere :)

Ja og det skal jeg nok også :-) Heldige dere er som bor i fantastiske Norge!! Jeg bor i Sveits og får 80% lønn i kun 14 uker (og de vil jeg jo ha sammen med babyen ikke, før...), så her må det jobbes til the bitter end...

Skal ikke klage så mye da, siden jeg kun har litt ryggvondt og skranglete hofter, men kjenner at det begynner å bli litt tungt ja...

Klem

Var på kontroll idag, og ble 100% sykemeldt. Har vært 50% sykemeldt i 2-3 uker. Det er både en lettelse, samtidig som jeg har dårlig samvittighet ovenfor jobben. Hadde en del begynnende tegn på svangerskapsforgiftning, og fikk klare anbefalinger om å ta det med ro. Men måtte også svare på hva jeg syntes i forhold til sykemelding. Svarte som riktig er, at jeg synes det begynner å bli tungt å jobbe. Sover dårlig, har tidvis hodepine, er svimmel, bekkenet skrangler, er sliten ++ Men nå har jeg dårlig samvittighet!!

Vet at det beste både for meg og familien nå (har to barn fra før), er at jeg blir sykemeldt, men samtidig er det den gnagende samvittigheten... Men må innrømme, at innerst inne så gleder jeg meg til å bare slappe av og kose meg med å forberede familieforøkelsen. Det er også nok å ta seg til i huset, så jeg bekymrer meg ikke for å kjede meg.

Har samma følelese som deg, er så utrolig skuffet over meg selv!! (I min familie er det en skam å være sykemeldt og ligge på sofaen så det satt så langt inne å ikke jobbe.) Chefen min sendte meg hjem til sist, bekkenløsning og kan nesten ikke gå i det hele tatt...

varfør måste man føle seg sånn??? Det ær jo helt feil å ha dårlig samvittighet for det, som alle venner sier:

"Ingen takker deg etterpå for at du ødelegger kroppen din med å jobbe når du ikke mår bra!!"

husk på det o lykke til videre :)

Jeg har en sjef som hater gravide jenter, forbinner det bare med sykemeldinger å et evig mas når det endelig kommer tilbake på jobb (med syke unger å der som værre er...) Så jeg hadde lyst å vise han at man ikke trenger å forandre seg selv om man blir gravid.. Lite viste jeg at man faktiskt gjør det. Å han har ikke vært støttende for å si det sånn... Tvert om, bare syt å klaging. Så nå jobber jeg 50%, har gjort det i 4 uker, har bare en uke igjen og så venter ett år med bare kos;)

Får dere ikke noe tilrettelegging på jobb!? Er vel ikke alle yrker det er like lett i da...

Jeg har nå fått masse tilrettelegging på jobb, noe som gjør at jeg slipper å sykemelde meg. Utrolig godt, for jeg er ikke typen til å sitte hjemme (selv om jeg gleder meg til siste arb.dag 5. desember!). Jeg er lærer og nå har de fått inn vikar for meg i noen timer i uka. Dette gjør at jeg får gjort unna mye mer arbeid på jobb og ikke trenger sitte så lenge/mye/ofte på kveldstid. Bare det å vite at alt skal bli mye lettere de siste 4 ukene på jobb gav meg ekstra energi og pågangsmot:) (hehe: det var ikke mye pågangsmot i meg når jeg skrev innlegg litt lenger opp her....) Er så utrolig taknemmelig for at jeg bor i Norge!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...