Gå til innhold

Flaskemating til fullammede barn - hvor mye???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mye mm eller mme et barn på 5 måneder skal ha til et måltid hvis man skal gi fra flaske? Tenker på når mor skal ut en tur og far skal være hjemme med babyen.

Hva bruker dere å gi til babyene deres i samme situasjon? Mm eller mme?

Skrevet

jeg har ei på fire måneder, og helt siden hun har vært en måned har hun fått flaske innimellom siden jeg går på deltidsstudie. jeg har pumpet meg (pumper meg helst hver dag) og laget et lager i fryseren med morsmelk, så har aldri trengt å bruke noe erstatning. hun spiser mellom 100-200 ml per måltid. så jeg fryser ned flasker med ca 100ml eller litt mer i, så er det passe som regel. men noen ganger drikker hun da to flasker i slengen.

Skrevet

Bare lurer på; varmer du da opp 100ml av gangen for å se hvor mye hun spiser eller varmer du opp alt sammen for så å kaste det hun ikke spiser?

Skrevet

jeg tror faren har varmet en og en flaske... går kanskje ti min å varme i vannbad. så når hun har drukket en flaske og tydelig vil ha mer har hun nok tålmodighet til å vente på en til siden hun da allerede har litt mat i magen. men før den første flaska blir varm nok er det nok litt skriking siden hun blir veldig utålmodig da hun førstes finner ut at hun vil ha mat. og jeg kan jo "prøve meg frem" med puppen når jeg tror hun er sulten, mens når han varmer flaske må man liksom være helt sikker på at hun faktisk er sulten og vil spise litt ordentlig. hvis ikke må man jo kaste melka, også er det plutselig tomt når hun er sulten, hehe. er nok ikke så lett å være far når vesla er vant til å få mat med engang hun ber om det, hehe. lykke til! men prøv litt på forhånd før du er borte da, så du er sikker på at hun tar flaske...

Skrevet

tusen takk for svar. Har etter en del prøving funnet ut at hun tar MAM smukkene til flaske siden vi bruker MAM sine vanlige smukker også. håper nå på å kunne komme meg litt ut etter mange måneder hjemme hver kveld. :o)

takk for råd :o)

Skrevet

Flere som har noe å legge til??

Skrevet

Jeg porsjonerer pumpet morsmelk i 150 ml -poser (kjøpt sterile poser på apotek). Dette holder fint til lille gutten min som er snart 3 mnd.

Skrevet

her går det i pumpemelk og mme om hverandre.

Så lenge det ikke er så ofte med mme, så kjøp inn de kartongene med ferdigblandet. Det er jo kjempepraktisk når det bare er for en gang innimellom. Dessuten så er det jo kjekt om pappaen kan ta den tidlige morgenstunden på restene en gang i mellom! Hehe

Ellers så pleier jeg av og til å bare amme rett før jeg går ut og dermed holder nurket til jeg kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...