Millerine Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Detta har vi jo hørt i hele oppveksten.... Ikke sitte for nærme tv, for da blir synet dårlig osv. Men stemmer dette egentlig? Lillemann er jo svært interessert i tvn nå om dagen og står der og studerer skjermen (med bilder på selvsagt!) ofte. Jeg lurer på om jeg bør slå av tvn for godt.....
Banshee Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Tror ikke det er helt bra å stå så nært jeg. Pleier å si her i huset at tv blir slått av om hun ikke setter seg i sofaen og ser barne-tv.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Her står han også ganske nære tv'n av og til. Kan man si.. Men jeg tror ikke det er direkte farlig (det tror jeg er en liten overdrivelse fra tidligere år), for det er jo bare i korte øyeblikk omgangen. Jeg kommer imidlertid også til å lage en skrøne for å få min sønn til å sitte pent i stolen sin for å se på tv :-).
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Spurte en øyelege en gang og nei, man får hverken firkantede øyne eller dårligere syn av å stå for nærme tv'n.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 man kan bli plaget av hodeverk om man står for nærme tv'n, prøv selv! (ca 20cm avstand)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå