Millerine Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Lillemann har hostet og snørret i to uker. Han hoster stort sett bare om natta, og snørra renner mye enkelte dager og så fin igjen, og så renner det jammen meg like herlig igjen. Blir liksom aldri borte? Jeg passer godt på ham så han ikke fryser. Så detta har drøya lenge synes jeg.
Carla78 Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Sånn er det her også. Det går opp og ned, men snørr og hoste har han hatt i 3-4 uker nå. Er ikke så mye jeg kan gjøre med det, bortsett fra, som du sier, passe på at han ikke er kald. Hosten er ikke så ille, så da er det vel ikke så mye man kan gjøre....
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Ikke for å skremme, bare for å si at man må være forsiktig/oppmerksom.. Snuppa vår gikk med hoste og litt snørrete av og på i 3-4 uker, hun fikk plutselig feber (på halvannen time gikk den opp til 39), det viste seg at hun hadde fått lungebetennelse...
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Vår lille Tobias har snørret helt grusomt i 3 mnd nå. fra han beg. i bhg i beg. av aug. Vært hos lege to ganger for å sjekke crp. Den har vært negativ, så han har rett og slett bare fått virus på virus i bhg. Han har hatt febertopper 2-3 ganger, men den har bare vart i 1-2 dager. Senest i går, tp 39.5 - i dag tidlig var han i fin form igjen.. Men han snørrer fortsatt helt grusomt. Så er du bekymret kan du jo reise til legen for å ta en crp prøve for å sjekke at det ikke er baktrielt. Så lenge det bare er viralt er det bare symptombehandling som hjelper. Sånn som hostesaft og nesespray. Lykke til og god bedring
ifie Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Her har snørra rent i et par mnd nå (fra han begynte i bhg)! Hosten kom vel for et par-tre-fire uker siden, men er bare litt slim (sikkert fra all snørra). Gutten vår har hatt bittelitt feber og vært litt slapp et par ganger helt til å begynne med, men ellers er han i fin form, og vi har ikke hatt han med til lege. Siden de ikke har reagert noe på dette i barnehagen heller, tar jeg det med ro. Ungen er i fin form, men har en del snørr
mamma og Mille HØYGRAVID Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Ifølge spesialisten vi var hos i dager det ikke normalt at barn har hoste over 7-10 dager. Da kan de ha hypersensitive luftveier, og det kan være aktuelt med astmamedisin. (selv om det altså ikke er astma). Det som er avgjørende i vurdering av medisinering var i følge ham hvor plaget barnet er. Når h*n hoster på natta rykkes det ut av REM søvn, og kan til tross for 14 timers søvn per døgn være trøtte og slappe om dagen. Dette er ikke holdbart over tid og må altså medisineres. Jeg ble litt overrasket over dette, da jeg føler alle barn til alle tider mer eller mindre er snørrete hele vinterhalvåret. Men slik skal det altså i følge legen ikke være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå