Gå til innhold

Hjelp, jeg er helt utslitt.!! Søvnproblemer. Noen tips..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter som blir to år i desember vil ikke sove i senga si. Får henne til å sove rundt syv tiden etter litt kamp, men ved tolv tiden våkner hun og er helt vill. Vil bare sove på fanget. Vil altså ikke ligge med meg i senga, men jeg må sitte med henne på fanget. Prøver jeg å legge henne i senga etter en stund, så HYLER hun. Gir seg ikke.

Har prøvd å ha litt lys på, sove inne hos henne, vallergan. Ingen ting hjelper. Hun vil også ha masse melk om natten. Dette har pågått i flere måneder nå.

Noen andre med disse erfaringene som har noen tips å gi meg?

Har tenkt på "skrikemetoden", men da må jeg leie ei øde hytte eller så blir jeg kastet ut tror jeg (leier et sted).

Skrevet

Hvor lenge skriker hun da?

Hadde det vært meg hadde jeg sittet på rommet hennes til hun hadde sluttet å skrike, og så gradvis gått ut av rommet.

Skrevet

Hun slutter ikke!! Holder det gående i timesvis, hvis hun ikke får sitte på fanget.

Skrevet

les søvndebatten...

uten skrik ble det ikke med oss heller

men først må man ha fast godnatt ritual

les Elisabeht Pantley "Sov gjennom hele natta uten gråd" på dansk

det hjalp litt, mange gode råd men

da vi hadde faste rutiner tok skrikkingen

1.kveld 30 min(kom inn hver 3 min først, så 5 min, så 10 min

ikke øyekontakt, veldig fort ut ikke mer enn 5 min trøst

2.kveld ca 15 min

3.kveld ca 10 min

samme metode hvis hun våkner OM NATTA

den andre metoden er å sitte på rommet med barnet og ikke ta den opp

da kan barnet ble sint fordi han ser at du er her og ikke kommer inn til

men vi trengte ikke det

synes å legge å sove 2 år gammel barn kl 19 litt tidlig

kl 20 er passelig

men ikke senere...

lykke til

Skrevet

Vel, hun er utslitt klokken 19 etter en lang dag i barnehagen. Våkner dessuten like mye selv om hun legger seg senere, nesten mer. Har helt faste leggerutiner, fulgt slavisk i lang tid.

Er nok mer komplisert det her, hun går ut av sengen og HYLER konstant. Nytter ikke å få kommert seg ut av rommet. Hun biter, slår og er helt vill.

Med andre ord så må jeg da la henne skrike til hun faller om av utmattelse inne på rommet....litt drastisk synes jeg.

Skrevet

Har en datter på 5 år jeg som legger seg kl 19 og sover glatt til kl er 08 dagen etterpå, så tror ikke nødvendigvis det er det som er hovedproblemet ditt, nei. Har ellers søvnproblemer med min 2 åring selv, så jeg er nok ikke den rette til å tipse deg, men ønsker deg lykke til.

Skrevet

Synes på igen måte det er drastisk med skrikemetoder på så store barn.

Regel 1: Du bestemmer

Regel 2: Du skal ikke gjøre unntak - det forlenger prosessen.

Skrevet

har du prøvd klistermerker?

kjøp en pakke klistermerker, ta ett ark og lag 10-20 ruter, så sier du te jenta di at vist ho legger seg greit å sover hele natta i senga si får ho et klistermerke neste morra!

jg sleit oxo med min datter, ho ville ikke legge seg, våknet om natta, skulle sove i min segn osv osv.. så snudde ho seg ang kvelden, la seg kjempe greit, så tenkte jg nå skal jg ta natta oxo slik at jg får sove i min seng alene.. og jg har prøvd alt og er alene oxo...så fikk jg beskjed av ei å prøve klister merke metoden, og nå har jg sovet 3 netter alene i min seng, ho har våknet noe om natta, emn legger sg veldig greit igjen, og d er kjempe deilig, så er d kjempe stas på morraen når ho får klistermerke!!

så må du bare være bestemt med ho, slike at ho skjønner det.. jg vet at d er sinnsykt tøft, fordi jg har vært igjennom d sammen antall x ganger.. men er d enste måten, og når du først har klart d 1 kveld, så må du vikelig ikke gi dg fordi da er d påann igjen, det har jg erfart mangen ganger!! og den 1 gangen er som regler den værste, det var d her hos mg iallefal..

Skrevet

Leier leilighet i hus. Utleier har allerede varslet at vi må flytte hvis det blir mye skrik på natten! Kan dermed ikke ta noen form for "skrikekur". Så er ikke enkelt det her.

Skrevet

ville jo ikke tro at han hadde lov til å kaste dere ut fordi jenta di skiker om natta., det blier helt feil, jg leier oxo leilighet, hvor d er meget lytt opp, men de sier jo bare slik er d å ha unger..!

jg kan neste si at den eneste måte dette hjelper er "skriketur" jg vet fordi jg har prøvd ALT annet, og da mener jg alt annet..

og med klistermerker så var d kunn 1 halv time med skikkelig skriking den første natta...

Skrevet

En mulighet er å få hjelp av Midt i mellom i Oslo. Vi har fått hjelp av de og det har vært kjempe bra, MEN vi klarte ikke å komme helt i mål så vi ble anbefalt homeopati. I 3 uker nå så har vårt lille troll på snart 2 år våknet tidligst kl 5-6, en dag måtte jeg til og med vekke han kl 7. Nå viste det seg at sønnen vår plagdes litt med magen, men homeopaten vår har fortalt at hun har hjulpet flere barn med mareritt osv. Homeopati er kun naturlige ting, ikke noe kjemisk og skader ikke å prøve......

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vanskelig situasjon det der med utleier og natteskrik.

Men jeg tror, som de over her skriver, at du må være bestemt, og det må nok dessverre en skrikekur til. Du må bare IKKE gi det, da blir det bare enda verre. Hvis jeg oppfatter deg riktig så er det en del skriking hver natt nå uansett, så om du tar en intensiv skrikekur over noen netter, så er jo målet at det deretter er stilt på natta. Vær åpen ovenfor utleier, og forklar situasjonen. Det er bedre med 2-3 netter med mye grining, enn en del grining konstant hver natt.

Uansett så er det ikke grunnlag for han å kaste dere ut. Da får han heller lydisolere huset sitt bedre, eller leie ut til noen uten barn en annen gang ;-) Så ikke bekymre deg for det, selv om det sikkert ikke er noen hyggelig stemning.

Klatrer hun ut av sengen sin på egenhånd..?

Skrevet

Er det kun i hennes egen seng hun ikke vil sove? Om du lener opp under sengen (av type leksikon under sengebeina), går det bra da? Høres ut som at noe skjer på natta. Tenker på sure oppstøt siden hun vil ha melk. er det refluks? Kan hun si om hun har "vondt i magen i halsen"?

Skrevet

Har du prøvd en time eller to hos kiropraktor? Det kan være veldig effektivt. Kan hjelpe på både babyer og små barn.

Skrevet

vi har og hatt store problemer med vår jente og legging. og spesielt når det gjaldt meg...

det vi har gjort er at hun fikk klistremerke hver gang hun la seg fint... vi hadde problemer med å få henne til å legge seg på kvelden. endte med at hun måtte legge seg i vår seng osv. tok noen uker der hun fikk ponny klistremerker hver kveld hun la seg fint i sin seng.. nå går det uten problemer....

når hun hadde fått 5 klistremerker fikk hun i premie at vi skulle på badeland. den badeland premien var egetnlig nok.. for den så hun sånn frem til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...