Gå til innhold

Hvem her skal benytte seg av kontantstøtten når permisjonen er over???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ikke bruke barnehage eller dagmamma? Bare være hjemme med de små og kose seg?

Jeg skal, for noen korte måneder før ny permisjon venter.

Skrevet

Det skal Daniel og jeg, bare være hjemme å kose oss ;-) (Arbeider kveld,da er pappaen hjemme)

Skrevet

jeg skal til ho begynner i bhg neste august. er da ca 1,5 år

Skrevet

Tror vi også blir hjemme noen mnd etter permisjonen er ferdig. Da har jeg tenkt å være dagmamma for en liten en som er født på samme tid som lillegutten vår :) Det er økonomien som stopper det hele, men håper å få dette til en stund :o)

Skrevet

Vi blir nok hjemme et år til om ikke kontantstøtten forsvinner og renta stiger mer. "Mistet" jobben i permisjonen så nå vet jeg ikke hva jeg skal finne på...

Skrevet

Skal benytte meg av den et par mnd i sommer, håper på å få snuppa i bhg til høsten..

Skrevet

Takk for påminnelsen, skal søke i dag :)

Nå er jeg dagmamma i tillegg ellers hadde vi ikke klart det økonomisk. Tror min lille har godt av å være hjemme et år ekstra.

Skrevet

Vi skal nok det, iallfall frem til høsten. Da er han 1,5 år. Men er pga jeg skal ut i ny permisjon i begynnelsen av mars. Venter da nr 3. Så kommer til å være hjemme med junior og den nye babyen frem til høsten iallfall. Får se hvor tungt det blir å ha to så tette hjemme samtidig.

Skrevet

Vi skal i ca 8 mnd frem til august neste år. Da satser vi på barnehage. Gutten vår er da 20 mnd og forhåpentligvis veldig klar til å være i barnehage tre dager i uka:) I mellomtiden skal både jeg og min mann jobbe reduserte stillinger. (her i huset krever jeg likestilling på dette området ja)

Skrevet

har vært hjemme med eldste fram til august i år, da var han 2 år 8 mnd, og begynte i barnehagen 2 dager i uka. Skal ha være hjemme med vesla noen måneder også, men tror nok at jeg kommer til å søke henne og broren inn fullt i barnehage fra neste høst (da er hun 1,5 år) Kjenner at jeg har lyst til å jobbe litt mer enn jeg har gjort mellom svangerskapene, og til å jobbe dag!! (har jobbet kveld og lørdag i 1,5 år....)

Skrevet

Kan jeg spørre hvor mye penger det blir med kontantstøtte pr mnd?

Skrevet

Skal benytte meg av den noen måneder neste høst mens jeg jobber kveldstid og delvis mottar foreldrepenger (gradert uttak). Dersom han ikke får barnehageplass fra januar 2010, går vel kontanstøtten til dagmamma eller noen som kan kommer hjem og passe ham de 2-3 timene to dager i uka mens jeg er på jobb. Har veldig snåle arbeidstider.

Skrevet

skal benytte meg av den og håper det er en ordning som varer til snuppa er 3!

Skrevet

Jeg skal mest sannsynlig det, for det ser ikke ut til at vi får barnehageplass... Kommunen hadde ikke plass til alle som skal begynne i januar. Så da har jeg vel ikke noe valg. Hadde jo lyst til å gå tilbake i jobb, men må vel se positivt på det. Får jo være hjemme et halvt år til med snuppa mi. =)

Skrevet

Jeg skal også det! Skal egentlig begynne å jobbe i juni neste år, men er jo hvertfall ikke noe barnehageplass til oss da! Satser på å få til at jeg er hjemme hvertfall til januar 2010:) Jeg for min del storkoser meg hjemme og har så lyst til å få med meg disse første åra til gullet! Er jo så mye som skjer da og en får de jo aldri igjen! Anser meg som superheldig som har muligheten til dette å jeg skal nyte hvert sekund:)

Skrevet

Jeg også!! Bare kose meg med lille prinsessa og nyte dagene... Men blir nok barnehage fra høsten av. Da er hun 17 måneder.. Mange som mener de har godt av å komme seg i barnehage fra 10 mnd. Men der er ikke jeg! Syns de burde kunne gjøre seg forstått først. Men skjønner de som har økonomiske problemer da seff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...