Gå til innhold

Kjære foreldre med nettby-barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså barn som har profil på nettby, om det kunne misforstås.

Kan dere være så snille å følge litt med på ungenes aktiviteter? Syns det er alt for mange fjortiser der uten snev av nettvett. For ikke lenge siden ble jeg "flørtet" med av en gutt på 11 (svarte han aldri, men han skrev og skrev), han kjøpte atpåtil nettby max til meg. Da ringte jeg faren (etter ikke så innari mye etterforskning fant jeg jo ut hvem det var, de skriver jo både navn og bosted og alder og navn på foreldre og alt. Har ikke hørt mer fra han, så det ble vel tatt tak i. Og i natt har jeg fått venneforespørsel fra en jente i Bergen (!), eneste jeg kjenner der er en barnløs flyvertinne jeg gikk på skole med... Men uansett, gikk inn på vennesida til vedkommende, og hun hadde nesten bare voksne (over 15-16-17 år) på lista si, og det var tydelig at de færreste kjente henne. Hvor er foreldrene når ungene holder på sånn? Tror de at så lenge Nettby har en "snill" profil, og ikke skal være et sjekested så er ungene trygge? Det finnes så mange idioter (og utspekulert jævler) der ute, som bare venter på at en naiv smågutt eller fjortisjente skal ta kontakt.

Så ta en prat med ungene deres, vær så snill.

Skrevet

Jeg har et nettby "barn", Hun er 13 år, og jeg følger tett med på hva hun skriver, hvem som er vennene hennes osv. Har hatt mange samtaler om hva hun skal være forsiktig med. Så langt virker det, hun er flink på nett.

Skrevet

Helt enig med deg !! Syntes det er alt for mange foreldre som er slakke når det gjelder nettvett med unger!!

Skrevet

Er ikke aldersgrensen 18 år for å være der da?

Skrevet

Nope, så lenge man har mobil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...