Gå til innhold

Noen som har talt kalorier på Ketolyse?

Anbefalte innlegg

Bare på gøy altså, noen som aner hva man får i seg på en dag med 3 eller 4 normale ketolysemåltider? Regnet grovt nå på min enkle bacon og eggefrokost, kom på rundt 1000 kalorier, bare det måltidet.

Fortsetter under...

Hei

Man regner ikke på kalorier når man er på ketolysekuren, men hadde man gjort det, vil man bli overrasket over hvor mange kalorier man får i seg og enda mer overrasket over at man allikevel går ned i vekt. Årsaken er at ketose er veldig energikrevende og gir økt forbrenning. Mange kjenner denne økte forbrenning som varme i kroppen.

Når det er sagt, KAN man spise SÅ MYE at man heller ikke får vekttap med ketolysekuren. En av frdelene med ketolysekuren er at sultsenteret er "skrudd av". Når man ikke plages av sult, er det lettere å redusere matinntaket og dermed få stabile og store vekttap.

Lykke til

Vet man ikke teller kalorier, kom bare til å tenke på det når jeg skulle forklare min mor om ketolysekuren. Kun forstår ikke dette at jeg kan spise kaloririk mat og fortsatt gå ned. Har i denne omgang gått ned 14 kg, nesten halvvegs til målet, og merker godt at sulten forsvinner. Så jeg tror ikke jeg hadde klart å spise for mye om jeg ville engang.

Så du skrev i en annen tråd at man fint kan spise bare to måltider for dag i ketose, da ble jeg letta. Var litt redd det skulle være skadelig på noe vis. Men jeg klarer ikke få lyst på mat mer enn max tre ganger for dag, og ofte blir det kun lunch og (sen) middag.

Er helt utrolig hvor lett dette er, jeg reklmerer for ketolyse til alle som spør. =))

• 4 uker senere...

Hei

Gratulerer med ditt flotte resultat. Det hadde vært morsomt å regne på hvor mnge kalorier man kan spise på ketolysekuren og allikevel gå ned i vekt - jeg har dessverre ikke tålmodighet til slikt, men jeg vat at noen bruker regneprogrammer på nettet slik de vet hvor mange kalorier,karbohydrater fett etc de spiser hver dag.

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...