Gå til innhold

Som folk glor på oss!!! :)

HappyMama :o) *fødeklar*

Anbefalte innlegg

Det er egentlig litt morsomt eller komisk eller hva jeg skal si....Jeg har tre små barn, den største er snart 5, og er høygravid med nr 4! Når vi er ute med hele flokken på slep får vi mange nysgjerrige blikk og jeg bare ser for meg hva folk tenker, hehe....Ja, vi føler oss litt gale noen ganger, men det er fryktelig morsomt også! Må bare innrømme at jeg håper vi får en roooolig baby denne gangen også, for det er nok futt og fart med tre andre små i huset!! Jeg er bare 28 år også, da, så det gjør sikkert at folk undrer seg enda mer :) noen andre som opplever noe lignende? Hva hadde du tenkt om du så oss?

Fortsetter under...

He, he - husker den tiden der ja... Jeg har 5 barn på 7 1/2 år - og ingen tvillinger. Jeg var 29 da den minste kom :-) Jeg ble også rimelig beglodd. Kjenner jeg blir litt irritert jeg. Her hyler de forutrettet ut om at de må respekteres for at de ønsker seg bare 1-2 barn. Men hva med å respektere oss som velger å få noen flere enn gjennomsnittet?

Min eldste er nå 12 og min yngste 4. Folk prater fortsatt, men de ser at ungene klarer seg fint og at jeg som voksen går i full jobb (jeg har vært alene med mine 5 i 2 1/2 år nå) og virkelig får til ting. Så nå har pipa fått en annen lyd. Nå "beundrer" de meg for alt jeg får til osv. Hmmm... Mon tro hva de tenker innerst inne?

Jeg fant en herlig mann - som ikke har barn selv. Derfor planlegger vi nå felles barn. hva tror du folk sier da???? Jeg mistet i uke 13 for 5 uker siden. Da hadde jeg ennå ikke fortalt noe til noen - nettopp pga reaksjonene jeg visste jeg kom til å få.. Synd at det skal være sånn, men det er mitt liv og mine valg! Angrer ikke på noe :-) Herlig med en så stor flokk :-) Utfordringen nå er å sy sammen hverdagen når du har 3 barn som er med på minst to ting hver. Blir litt kjøring og planlegging av det :-) For ikke å snakke om alle foreldremøter og konferansetimer! Men det er så mye kos med ungene så det veier opp for alt :-) Etterhvert kommer jo også de to minste til å være med på ting. En fordel med en hekstisk hverdag er at du blir veldig strukturert og setter virkelig pris på alle "fristunder" og utnytter dem til det fulle :-)

Jeg koser meg som sagt med mine. Jeg har gutt som er eldst og deretter 4 jenter. Hva har du?

Morsomt å høre at andre også har det som oss :) jeg kan også bli litt småirritert noen ganger når folk bryr seg litt for mye med hvor mange barn vi har. Vi har fått en god del kommentarer, de fleste er ganske sjokkert over at vi virkelig skal ha nr 4 allerede??? Men da må vi vel være ferdige?? Mannen min har også fått høre at han må da tenke litt på kona si også, akkurat som om vi ikke er to om dette, hehe...Men noen positive kommentarer har vi også fått, da, og det er veldig hyggelig.

Synes også det er herlig med en stor barneflokk, selv om det byr på en del utfordringer i hverdagen, som du sier. Det må ha vært tøft å være alene med fem barn!

Synd at du mistet babyen dere ventet! Skal dere prøve igjen? Skjønner godt at du ønsker deg barn med den nye mannen din.

Vi har to gutter og så ei jente, og nå venter vi en gutt til :)

hadde tenkt at du var ufattelig flink og sterk;)

så hadde eg vert litt misunnelig:) du er heldig:)

ønsker selv mangen barn tett i alder,men er ikke så flink å gå gravid, blir ufattelig dårlig, har to barn på 1,5 år nå og kroppen er ganske ødelagt:( har virkelig prøvd å trene, men har vert så syk...og så sitter eg her å drømmer om 3 tette:)

jeg venter nr tre, men det blir vår fjerde, mannen min har et barn fra tidligere, og mitt eldste barn er også med en annen mann. Våre to eldste er like gamle, begge er 5 år, og vårt første felles barn er snart 1 1/2 år, så vårt andre, eller fjerde(??hehe, forvirrende??) blir født når minste jenta er ca 2 år.. føler vi er en skikkelig stor familie allerede vi med tre små, folk flirer av oss nå da, som vi skal ha enda et barn, men vi gleder oss kjempe masse! jeg er 26, så er ganske ung jeg også:)

hei !

så flinke dere er ,...skulle vært flere som dere der ute !!!

ikke bry dere om at folk glaner , de er kansje misunnelige. kjekt med stor familie sikkert,. til tider sikkert travelt også :)

LYKKE TIL STÅ PÅ !!!

selv venter jeg nå 3 mann :) og er 26 år :)

BEUNDER DERE VIRKELIG!!!!

Annonse

Kjenner den der følelsen, altså!! Jeg er gravid m mitt fjerde barn, og gleder meg helt vilt!! Fra før har jeg to jenter, på 13 og 16, og en gutt på 8,5...d som er tingen m meg, er at min mann og jeg har akkurat skilt lag. Rett etter at d var klart at vi skulle gå fra hverandre, var jeg hos en kamerat, som raskt ble litt mer enn bare en venn...to uker senere tar jeg en gravi-test...som da er positiv!!

Blandede følelser, var d noen som sa...men da sjokket hadde gitt seg, fant jeg fort ut at dette her barnet, d skulle jeg beholde. De fleste mener at jeg burde ta abort, av ulike årsaker...fra "orker du fler nå som de andre er så store" til " det er jo ikke din ex'manns"...som om d spiller noen rolle?!?

Jeg har tatt mitt valg, lille Wille(Wilhelm, om d er en gutt) kommer i beg på juli, d blir keisersnitt, siden jeg er "skrudd sammen" i bekkenet etter en bilulykke for 6,5 år siden.

Den vordende fader er dritforbannet(han nekter å tro at d er ham, og vil ikke vite av meg el bebisen før DNA-testen er klar), min ex-mann støtter meg(fordi jeg ikke har noe kontakt m baby-pappa'n), jeg har en annen kamerat som er helt klar for å være i fars sted under graviditeten...plutselig er d mennene i mitt liv som stiller opp!!

Selvfølgelig har jeg venninner som også er der for meg, men d er kvinner som har kommet m de negative reaksjonene...noe som får meg til å undres...

D bør kanskje også nevnes at mine andre tre barn har forskjellige fedre alle sammen...faren til eldste tok sitt eget liv da hun var 8 mnd(jeg var 17), faren til mellomste var ikke klar for å bli far(fortalte han da jenta var 5 uker gml), og faren til yngste har jeg vært sammen m i 11 år, gift med i over 10...men jeg elsker mine barn, de er 100% søsken og elsker hverandre. Jeg synes liksom ikke d spiller såå stor rolle hvem som er faren til denne lille jeg venter nå, h*n er ønsket og elsket like fullt!!

Store KlemR fra meg...

Ja, er ikke kvinne kvinne verst da? Jeg tror nok menn er litt enklere i tankegangen enn oss. Vi kvinner er kanskje mer opptatt av fasaden - og følge samfunnets normer. Ikke vet jeg, men også jeg merker at det er kvinner som er negativ til at jeg har mange barn. MAKAN!!

Jeg synes du er tøff og leser mellom linjene her at du har nok møtt mer motvind enn de fleste. Jeg synes det står respekt av valget du har gjort for du ser at ting ikke er og heller ikke blir bare enkelt. Men du elsker babyen din og klarer å skyve tanken på evt problemer til side. Flott :-)

Ja, de føler vel seg som søsken selv om de ikke har samme far. De har jo vokst opp sammen. Men samtidig sier det mye om deg som mor. Det er jo du som har klart å gi dem den samhørighetsfølelsen. :-) Du er flink og vil dine barn kun d beste. Du er beundringsverdig. Husk det neste gang du får en skjev kommentar eller et skjevt blikk. Hev haken og rett ryggen! Det har du all grunn til :-)

Lykke til videre :-)

Jeg hadde nok glodd pga. stor beundring. Jeg har en på to og en ganske nyfødt. Akkurat nå har det vært en veldig slitsom uke, jeg er i så ufattelig dårlig form, svimmel, trøtt og ammestyr.

Og jeg er helt klar på at her blir det ikke flere barn.

Derfor blir jeg så imponert,hva er dere laget av? Hvor henter dere overskudd og krefter fra?

Hehe, joda, det hender at jeg har dager da jeg lurer på hva det er vi egentlig har gitt oss ut på! Da er jeg sliten og utålmodig og har bare lyst til å være alene og slappe av. Men samtidig vet jeg at det er mest slitsomt de første årene mens alle barna krever deg hundre prosent hver. Når de er så tett i alder som mine kommer det sikkert en dag da jeg føler at alle plutselig er store! Tenk så morsomt det blir når de klarer seg litt mer selv og vi kan dra mer på turer og oppleve ting sammen. De har alltid noen andre barn og leke med, og vi har snart fire, unike, herlige små mennesker rundt oss hver dag som deler alt med oss og gir så utrolig mye av seg selv! Ja, det er slitsomt mange ganger, men det er så absolutt verdt det!!!!!!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...