Gå til innhold

Dere med nyfødt barn som bruker flaske, mm eller mme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye drikker de? Jeg har en datter på 7 dager, hun får mm på flaske. hun spiser nå 70ml til hvert måltid, hver tredje time ca. er ikke det veldig mye? har ikke sett noe sted hva som er vanlig, eller om det er noe som er "vanlig".... hvis hun øker mye nå så har jeg ikke nok melk så jeg håper det tar seg opp litt der og...

Skrevet

Nå er ikke je noe ekspert på dette, men jeg tror ikke det er så mye.

Jeg så på nan pakken min og der stod det at mellom 80-150 ml er innenfor "normalen". Dette er jo selvfølgelig bare en liten pekepinn og ingen fasit som står på nan pakningen.

Min lille spiste mer enn 70 ml fra første flaske!

De spiser så mye de trener. Ikke bekymre deg over dette så sant babyen legger på seg fint, og trives!

Lykke til.

Skrevet

Husker ikke helt hva datteren mi spiste på den tiden, men hun har bestandig spist mye..

Bra at jenta di spiser og koser seg :-) .. Mme barn skal spise ca 15 % av kropsvekten sin i døgnet.

Skrevet

ok da får hun bare spise da :) kan jo ikke akkurat nekte henne heller..,.hehe

i dag har det ikke gått tre timer mellom hvert måltid heller, kanskje bare en og en halv før hun har spist like mye igjen.

Skrevet

Høres ikke for mye ut det. Her spiste vesla 60 ml mm de første dagene. Viktig at du pumper hver tredje time nå i starten, også om natten dessverre...

Håper du har en mann som kan hjelpe til, slik at han kan mate om natten mens du pumper. Det hadde i allefall mye av æren for at jeg greide å gjennomføre fullpumping de første slitsomme ukene. Når produksjonen er god kan man trappe ned. Jeg pumper nå ca hver fjerde-femte time, og jeg pumper ikke om natten lenger. Har måttet ta noen økedøgn for å holde tritt med veslas behov, men de har jeg da lagt til helg, slik at mannen kan mate og jeg konstentrere meg om pumpingen. Når vesla har hatt økedøgn og jeg ikke har greid å holde tritt har jeg kunnet spe på med melk fra frysen som jeg har spart når jeg har hatt for mye. I det siste har jeg måttet spe på litt med MME når hun har hatt økedøgn.

Pumping er ikke for alle, men for meg har det gått veldig greit, Krysser fingrene for deg også! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...