Gå til innhold

Kan baby 10 mnd spise litago yoghurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt både det ene og det andre. Noen som vet?

Gjest nickedokka
Skrevet

Hm, jeg vet ikke, men ga junior noe en gang ting ikke gikk helt etter planen og jeg ikke hadde annet... var vel bare 9 mnd. Han hadde ikke fått yoghurt før så jeg var ganske spent, men det gikk bra=) Helsesøster ble ikke overvettes begeistret da jeg fortalte det, da.

Skrevet

Ja, det kan du. Men pga sukkerinneholdet bør du ikke gjøre det..

Jeg har tenkt å brukte yoghurt naturell og frisk frukt i stavmikser.. Så slipper jeg alt det unødvendige sukkeret.

Skrevet

Tror ikke de skal ha melkeprodukter før de har fyllt året- men jeg spister youghurt fra jeg var 6uker gammel- over 30 nå- og jeg tror det har gått bra.... vel vet jo ikke. jeg er jo bare meg selv-...

Skrevet

http://matportalen.no/artikler/2005/12/spedbarn

Nasjonale anbefalinger sier at spebarn ikke skal få kumelk som drikke første leveår og at det kan benyttes i matlaging, gis som yoghurt etc. fra ca.10 mnd. Jeg har gitt min sønn på 7 mnd glass fra Hipp med røde bær og yoghurt og regner med at der er greit( har spurt en venninne som er barnelege og hun sier det er helt ok) han elsker det!

Skrevet

Vi har gitt naturell og Safari yoghurt fra hun var 10mnd. Yoghurt er ikke like tungt å fordøye som vanlig drikkemelk, derfor kan man begynne med det før melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...