Gå til innhold

hvor mye bør vi spise som fullammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er sulten hele tiden, men føler fortsatt jeg spiser for lite, og ble også så skeptisk etter innslaget om mødre som går for fort ned i vekt etter fødsel mens de fullammer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spser frokost, lunsj og middag samt ofte sjokolade eller en bolle på kaffebar i løpet av dagen og raser ned i vekt. Føler derfor ikke at jeg kan

gjøre noe med vektnedgangen, og nyter heller å raskt komme inn i små str igjen!

Skrevet

Spis slik at du holder deg mett og god hele dagen. Ikke gå sulten da må du spise mer. Og oftere. Følg det som er normalt av måltider, og legg gjerne inn noen mellommåltider. Nå som du fullammer har du lov å unne deg litt ekstra. hehe

Skrevet

Jeg raste ned i vekt den første måneden, men etter det ble det bråstopp.

Jeg har spist en ekstra skive til frokost og lunsj, ellers normalt dvs som før jeg ble gravid og begynte å amme.

Dessverre så har suget på sjokolade vært helt sykt etter ammingen startet. Det var en periode hvor jeg nesten fikk abstinens uten å smake på sjokolade. Jeg har aldri vært en godtegris. Det har heldigvis gitt seg nå.

De anbefaler en ekstra skive om dagen, det skal rekke til å produsere den melken du trenger til barnet. Men jeg vil nå si at dette sikkert er helt individuelt. Vi er jo bygd forskjellig og trenger forskjellige mengder med kalorier/mat :)

Jeg ammer minsten enda, han er skikkelig puppoman og om noen få dager 17måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...