Gå til innhold

Rengjøring av flasker/smokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp begynt med flaske til knerten som er 8 1/2 mnd.

Jeg er veldig nøye på å rengjøre flaskene godt, for så å koke flasker og smokker i 5 min.

Sambo kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å koke nå som lillegutt er så stor.

Men jeg mener bestemt at man alltid skal koke smokkene, mens flaskene derimot kan vaskes i oppvaskmaskina.

Hva er rett her?

Skrevet

Du trenger ikke å koke flasker og smokker når babyen er så stor nei. Grensa går vel rundt en 3-4 mnd før du kan ha alt i oppvaskmaskinen. Du kan jo evt kun koke smokkene 1 gang i døgnet eller noe om du føler deg tryggere da?=)

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt to flaskebarn, minsten er 5 mnd. Jeg koker flasker og smokker fram til de er 6 mnd. Etter det vasker jeg bare. Du trenger ikke koke flaskene og smokkene til din 8 mnd gamle gutt.

Vann til matlaging trenger heller ikke kokes og så avkjøles, det holder å ta kaldt vann fra springen og varme opp til riktig temp, men det spurte du vel egentlig ikke om ;o)

Skrevet

For min del kommer det litt an på; vi har ikke så mange flasker at jeg vil vente på at oppvaskmaskinen blir full. Men hvis den snart skal settes på, så tar jeg flaskene inni der.

Ellers så vasker jeg de med den store flaskebørsten og tuttene med den lille.

Smokkene samler jeg opp ettrhvert som de ikke er ok/rene lengre og slenger i en liten kjele innimellom. Dog jeg er ikke såå nøye nå som jeg var før. Tar de ikke i oppvaskmaskin eller i vasken fordi såpevannet kommer inni smokken og jeg stoler ikke på at jeg får ut absolutt alt.

Det skal sies at lillegutt fikk smokker rett fra pakka når han var nyfødt hehe. Holdt de under glovarmt vann på sykehuset. Jeg tenkte jo ikke på det når fødselen startet og visste ikke da at han ville ha et så stort sugebehov. Men det gikk jo fint det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...