enda en Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Ser at de fleste ikke går så mye opp i vekt. Jeg derimot er bare 24+6 og har allerede rast opp 16 kg!!! =( Fra 90 til 106 kg. Jeg vet jo fra tidligere svangerskap at jeg går mye opp i vekt, men dette er mye selv til meg å være! Huff og uff. Håper virkelig at dette roer seg litt nå. Synes jeg sprenges snart. =(
Gurine Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Du er nok ikke alene. Jeg går også mye opp i vekt under svangerskapene. Har nok for stor matlyst og er for lite aktiv pga bekkenet. Jeg har også rast opp 16-17 kg nå tenker jeg, og er 33 uker. Veide 97kg da jeg ble gravid, så begynner å bli tung nok nå. Skulle ønske vekta stopper og at bekkenet er sånn noenlunde under fødselen.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Hadde tenkt å starte en slik tråd jeg også, for jeg har gått opp 16 kg, og var 101 da jeg ble gravid.. Er nå 34+3 og det er virkelig tungt.. Min første graviditet, så har ikke noe å sammenligne med..
enda en Skrevet 3. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2008 Det er virkelig pyton. Tør ikke tenke på hvor mye jeg veier når jeg er i uke 33. For ikke å snakke om når jeg er til termin... Hvis jeg skal ta utgangspunkt i tidligere svangerskap, så vil vektøkninga fortsette jevnt helt til siste slutt, mellom 2 og 3 kg pr 4 uker. =( (Kjapp hoderegning = 12 kg til opp) Og vektøkninga er bare pga jeg er altfor glad i mat, og beveger meg for lite. Bekkenløsninga blir jo verre for hvert kg, så det ene ødelegger for det andre. Føler virkelig for å syte max nå altså. Det kommer jo en dag etter graviditeten, når kiloene skal bort også. Grusomt, spør dere meg...
Gurine Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Enig. Jeg sliter sånn med å gå ned i vekt igjen, også etter fødsel. Selv om jeg har ammet barna mine til de har vært over året, så har det ikke hjulpet meg med vektnedgangen. Jeg har slanket meg litt i skippertak, og har ikke klart å beholde vekta etterpå, så det har blitt mye jojo-slanking de siste 10 årene. Er vel derfor jeg raser sånn opp i vekt kanskje, forbrenningen blir jo helt ødelagt. Hadde vært kjekt om det fantes en enklere løsning
Betty er fødeklar! Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Slå denne:( Da jeg var 5 uker veide jeg 93kg nå er jeg 11+4 å veier 100kg....må virkelig begynne å skjerpe meg.Men vet jeg har vært rask med å putte i meg mat for å ikke bli kvalm..
malleleo<3 Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 i uke 28 hadde jeg gått opp 8 kg, regner vel ikke med at det stopper opp der:/ var 109 ved start ..
mich82 Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Hei! jeg ligger på akkurat det samme. Da jeg ble gravid slet jeg med vekta, stod stille på 87kg. Nå er jeg 28+2 og veier 101kg. Jordmor ble faktisk sint på meg, og viste godt at dette likte hun ikke. mm.. veldig morro. Jeg sliter med bekken foran, før var det bak. Og jeg blir hindret i masse. Enda spiser jeg frokost, middag og noe kvelds. Det er ikke morro.. å grue seg til å dra til jordmor bare for å høre at nå er du stor. Alle sier, jammen du er gravid. men, jeg skjønner ikke alle kiloene for det. Det går jo så fort.
mortilgutt Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Ærleg talt! Kva slag jordmor er det du har? Trudde dei skulle vera der og støtta den gravide og ikkje skjella ut..... Du har ikkje gått opp unaturleg mykje, har du det? Slik eg rekner ut så er det 14 kg. Eg hadde spurt jordmor om kva som er normal vektauking under eit svangerskap. Eg forstår veldig godt at du gruer deg. Eg hadde prøvd å ta det opp med henne viss du klarer. Det kan tyda på at ho aldri har hatt eit vektproblem og kjenner tydeleg vis ikkje til kor vasnkeleg det kan vere å gå ned nok i vekt. Eg syns det var uprofessjonelt av henne å reagere slik. Fysj! Dersom eg vert møtt slik så kjem eg til å bare gå til legen, i all fall ta det opp med henne ved neste legekontroll! Lukke til! Eg er stor sjølv og veit veldig godt korleis du har det, mich82. Prøv om du klarer å heva deg over det. Du er normal i vekta i forhold til det som er forventa!!!!! klem
mich82 Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 Ja jeg gikk ikke derfra med noen god følelse for å si det sånn. Jeg slutta å røyke og må¨tte slutte på antidepr. når jeg ble gravid. Hadde allerede gått opp mye pga medisiner. Jeg har sliti med spiseproblemer pga vekta. Er mye jordmor ikke vet. Så hun sa det at neste jeg kommer er dte best jeg har gått ned ellers må hun sparke meg i rompa.. Ja, hva skal man si. jeg ble så satt ut. Jeg spiser normalt og sitter ikke og propper i meg. Dette er jo noe jeg vet best, og ikke hun. mange sier det kanskje men jeg trenger ikke ljuge om det. Jeg kommer til å avlyse neste time hos jordmor. Jeg klarer ikke. Jeg har faktisk diagnosen angt og depresjon, så jeg dette hjelper ikke. Tusen takk ny-som.mor:) var godt å lese ... lykke til du og:)
enda en Skrevet 13. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. november 2008 Hei jenter! Oppdatering på vektfronten; nå er jeg i uke 26+noen dager og veier 108 kg. dvs opp 2 kg på 2 uker... Fy fader, hvor i alle dager skal dette ende???! Har måttet kassere 1 mammabukse siden sist, og favorittbuksa (som ikke finnes i større str) begynner å bli ubehagelig trang nå. =( Jeg spiser også sunt, som de fleste av dere skriver, men problemet er vel at jeg spiser for mye i forhold til hvor mye jeg beveger meg. Har bekkenløsning. Kjenner at jeg holder på å koke over når folk sier "men, hvorfor begynner du ikke å gå tur da?" Åssen i helvete skal jeg klare å gå tur, når jeg såvidt klarer å gå en runde på butikken...?! Selvfølgelig kan jeg gå turer, 3 minutters turer. Men hva vil det hjelpe? To runder rundt huset er omtrent det jeg klarer av aktivitet i slengen. Og det fører gjerne til at jeg må ta en halvtime på sofaen pga smerter i bekkenet og ryggen. Jeg blir også sur når folk klager over at de er blitt så tykke... gått opp fra 56 til 58 kg... Eller gravide som synes at 12 kg vektoppgang iløpet av 40 uker er SÅÅÅÅ mye. Det er jo normalt, for pokker! =( Åh, kjenner jeg ble litt revet med et øyenlikk her..hehe... =)
mich82 Skrevet 13. november 2008 #12 Skrevet 13. november 2008 Hei du.. Det er utrolig frustrendes å se vekta gå opp, kiloene bare renner på. Hvor mye har du gått opp siden du ble gravid igjen? Jeg forstår det så utrolig mye, helsikes bekken er så utrolig frustrendes. Man får ikke gjort stort. Så man blir liggende. Jeg har kunnet begynne å gå bittesmå turer nå. Men ikke nok. Ja jeg skjønner ikke helt at jentene som har lav vekt før graviditet syns de er ekle i speilet når de har gått opp 4kg. uff..men nvi er jo alle forskjellige da. 12kg på 40 uker er jo bare "bra" sånn sett. Man skal legge på seg når bærer et barn i magen. Nei, jeg vet ikke helt hvordan dette skal ende heller. Men, vi får prøve så godt vi kan fødemaskin1.. Uansett, jeg tror du er nydelig jeg:)
Gurine Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 Jeg har gått opp 17-18kg til nå, og er i uke 34. Har liksom helt gitt opp nå, det får bli som det blir. Veide mellom 114-115 ved forrrige veiing. Har også en lege og en jordmor som hever øyebrynene over vekta. Men jeg la på meg mye de to forrige gangene jeg gikk gravid også. Legen min har jo fundert på om jeg skulle hatt enda en glucosebelastning, og dette bare pga vekta, har ingen andre tegn, ikke hadde jeg svangerskapsdiabetes ved de to forrige graviditetene heller. Syns hun er litt dust Feiret barnebursdag her forrige helg, og fikk en kommentar fra min mormor om at jeg var innmari stor, det måtte da være tvillinger jeg gikk med, men at den ene har gjemt seg bak.. Jeg ble såret og fornærma ja. Vet jeg har lagt på meg mye nå, men akkurat magen synes jeg ikke er sååå stor, syns jeg var større med de to andre, og da var symfysemålene større også. Vet jeg kommer til å slite etter fødselen med å få av meg kiloene. Jeg har aldri fått noen gratis vektnedgang pga amming, ammet de andre i over 1 år, uten at det hjelp på vekta. Men men. Gleder meg til bli mor igjen Og så har jeg en samboer som kommenterer at han synes at magen min er fin, og at han synes jeg er fin som gravid, og det er godt å høre
enda en Skrevet 14. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 14. november 2008 Gurine: Åh, de kommentarene om at: "er du sikker på at det ikke er to inni der?" "er du sikker på at terminen er riktig da?" "hvordan skal du se ut til termin da?" De andre gangene jeg har vært gravid har jeg ikke brydd meg om det, men denne gangen blir jeg ganske sår ja. Kanskje fordi jeg har gått ekstra mye og fort opp denne gangen. Så jeg kjenner meg så igjen der. At folk ikke klarer å tenke, herregud, jeg vet jo at jeg har lagt på meg masse, og det er IKKE bare magen. Så hvorfor gni det inn?! Eller tror de at de gir et kompliment? Jeg har heller aldri fått noe gratis vektnedgang. Sist gikk jeg bare ned 10 av mine 20 gravidekilo det første året. Resten brukte jeg ett år på å slanke bort. Og nå er de på igjen, MED RENTER!!! =( Men graviditeten var planlagt, jeg visste jo at kiloene ville komme og jeg gleder meg også masse til barnet kommer. Har begynt å handle inn litt utstyr og tenke på navn... Herlig! =)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 16. november 2008 #15 Skrevet 16. november 2008 Hei hei oppdatering herfra også....... Nå er jeg 36+2 og har gått opp 18,7 kg:-( Altså 2,7 kg mer enn sist jeg skrev i denne tråden.. Føler også jeg har gitt opp nå. Vekten kommer på uansett hva jeg gjør... Spiser sundt og ikke noe mye pga liten plass i magesekken.. Det får jammen meg bare være MANGE kg vann altså!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå