Gå til innhold

Hjelp, vi skal flytte til Bergen, men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte til Bergen til våren pga mannen min sin jobb. Vi kjenner nesten ingen som bor i Bergen med unntak av kolleger av mannen min...Bor på østlandet nå, og har all familie og alle venner her. Hvor er det barnevennlig og bra å bo? Har tittet litt på finn.no , men er veldig usikker på hvilke områder som er virker bra. Vi vil ha kort vei til flyplassen pga jobb (maks 20 minutter), og gjerne litt landlig. Er på utikk etter enebolig, evt rekkehus eller tomannsbolig. Har tittet litt på Os også, men har fått inntrykk av at da må gubben ut på E39 med mye kø for å komme på jobb...

Er det noen fra Bergensområdet som kan hjelpe meg litt?

Skrevet

Hvis du vil bo nærme flyplassen og landlig, vil jeg anbefale Fana eller Ytrebygda bydel. Her er det masse rekkehus og eneboliger, og supert for barn syns jeg. Vi stortrives i Fana!

Lykke til:)

Skrevet

Bønes/Kråkenes( bl.a Kråkenesdalen/toppen, Gullstølen)er et supert område, som ligger ca. 15min fra Flesland og 10 min til sentrum, landlig og utrolig flott med barn ;-) Ellers er det fint på Nordås, Steinsvik, Sandsli, med mye nye boliger i de områdene, samtidig som det er landlig. Søk under Fyllingsdalen (Bønes og Kråkenes) og Fana på finn.no

Skrevet

Tusen takk for svar! Er litt skummelt å flytte til et sted jeg aldri har vært, men vi tar oss nok en tur etter jul for å kjøre litt rundt og gjøre oss kjent....

Skrevet

Signerer Jenine. Jeg bor selv på Apeltun og det er vel 10-15 min til flyplassen med bil, og ca. 20 min til sentrum. Barneskole og barnehage som er tre-fire år gammel, og begge deler har godt rykte på seg!! Masse barnefamilier her oppe, og et område som har vokst enormt de siste årene.

Skrevet

Skjønner følelsen, men Bergen er en utrolig fin by :-)) Har bodd flere steder i Bergen oppgjennom, men har trivdes best på Bønes.

Sikkert lurt å kjøre litt rundt å kikke, får ett litt annet inntrykk enn å se hus til salgs annonser på nett .-)

Lykke til!!

Skrevet

Anbefaler Blomsterdalen i Fana.. 5-10 min til Flesland og ligger svært så landlig til. Om han skal jobbe på Flesland slipper han alt som heter kø.. Rett i nærheten av Lagunen også. Ca 15-20 min til sentrum..

Lykke til og velkommen til Bergen!!

Skrevet

Jeg bor i os, nærmere bestemt søfteland. Her er det 15-20 min til flesland flyplass. Søfteland er blitt veldig populært for barnefamilier. det er en veldig fin plass å vokse opp, og "rolig" plass å bo på for barn/ungdom. Er liksom ikke så dårlig miljø med mobbing og shit fra barna er 12-13 sånn som det er så mange andre plasser, det syne sjeg er viktig.

Man må på E39, men hvor kommer mannen din til å jobbe? Midt i sentrum? Køene er faktisk ikke såå gale, jeg tar bussen inn og ut av byen hver dag i værste rush-tiden, og det går så bra atte:) Blir jo sammen om dere bor i Fana eller dne veien, så:)

Lykke til med valget:)

Skrevet

han skal jobbe på flyplassen, men har har forskjellige vakter, så jobber sjelden 8-4....

Skrevet

Men da visst ikke han jobber midt i sentrum skal vel ikke køen være noe problem;) Og hvertfall når han jobber sjelden 8-4, jeg foreslår OS;)

Skrevet

Slår også et slag for Os, ikke så mye kø der når en skal jobbe på Flesland. Det meste av køen er vel til sentrum...

Skrevet

Åsane er veldig fint for småbarnsfamilier. Ikke spesielt dyrt som andre steder (Fana), finere enn mange andre (Sandsli, Ytrebygda, Laksevåg), og det er godt og stort butikkutvalg.Koselige folk er vi også!

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Kjekt å høre hva dere synes! Blir nok litt kjøring rundt omkring når vi tar turen over...

Skrevet

Os er kongeplass:) Ingen eiendomsskatt, masse barnehageplasser, flott turterreng, liberal politikk, for å nevne noe....Og hvis du bor her riktig lenge, spanderer Terje Søviknes tur på deg når du er pensjonist. Slå den! ;)

Skrevet

Åsane er greit det altså, men vil bare si at det er helt på andre siden av byn i forhold til flyplassen, så det er mye lengre å kjøre.

Skrevet

os er bra ja:) Og ikke noe stress å komme seg til flyplassen:)

Skrevet

Hvis du vil bo veldig landlig men sentralt, er Dyngeland tingen!

Nydelig sted å bo :-)

Tar ca 13 minutter til Lagunen Storsenter og ca 20 minutter til Flesland med bil.

Skrevet

Jeg tenkte nesten hun ville skjønne det når hun så på et kart.

Skrevet

Bor selv på Nesttun, og trives veldig godt. Mange barnefamilier og passe landlig. Ligger mellom sentrum og flyplassen.

Er enig i at det nok kan bli litt mye kø fra Os...

• 5 år senere...
Skrevet

Pleier det å være kø fra søfteland til nesttu? Har lyst til å flytte på Søfteland, men jobber fra8 til 16 på Nesttun... ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...