Gå til innhold

Vilde!!!! :-))))

MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Er det mulig?!! Du er også gravid. -Og klarte det selv. Haha, så flinke vi er:-) Merket godt når jeg hadde eggløsning denne gangen, og tenkte at det kan ikke skade å prøve:-) Jeg er så lykkelig over å ha klart det selv, og krysser alt for at den blir værende- vil veldig gjerne slippe nye runder med ivf.

Veldig kjekt å se deg igjen her inne, Vilde! Går det fint med lille-gutten din? Vår sover elendig om nettene, så dette kan bli livlig:-)

Når blir terminen din? Jeg er i 7. uke tror jeg. Dette er så rart. Og gøy!! :-)

Vi snakkes.

God klem.

Fortsetter under...

Hei! Ja, er det mulig?? Er jo helt fantastisk at vi har klart det helt selv! Jeg kjente også el veldig tydelig, så da var det jo dumt å la være å prøve, men hadde virkelig aldri trodd at det skulle slå til!! Jeg grudde meg veldig til en ny runde med ivf, syns det var veldig tøft sist. Så det er jo helt fantastisk at vi slipper det nå!!! Og dere også :-) Jeg uttrykte bekymring til legen min for mine muligheter til å bli gravid igjen tidligere, og hun mente at mange var ekstra fruktbare rett rundt ammeslutt ved første barn, hun hadde sett det ofte. Og hun hadde rett gitt, hehe :-)

Ble faktisk ganske stresset da jeg fikk positiv test, det var så overraskende. men nå er vi bare kjempeglade! Jeg er bare ca 5 uker, termin i starten av juli. Er veldig bekymret for om alt er bra med den lille, siden vi "bare" har fått det til selv! Har lyst på tidlig ul for å se hjertet...

alt er bra med den kommende storebroren!! Han er 13 måneder nå. Sover heldigvis godt om natta, men er desto mer aktiv på dagtid, hehe. Og grisefaktoren ift spisesituasjoner er jo helt ekstrem for tida, men håper det går over... Håper jenta deres sover bedre om nettene etterhvert, ellers kan det bli litt slitsomt ja..

Hvordan er du i form da? Skal du på tidlig ul? Dette er gøy ja, skikkelig herlig:-)

Snakkes!

Hei du!

I går var jeg faktisk på ul- så det bittelitte hjerte slå. Herlig! Jeg var akkurat 8+0 på torsdag og fikk termin den 19. juni. Vi gikk til privat gynekolog, jeg måtte bare vite:-) Faktisk så sa legen at etter å ha målt blodgjennomstrømning, sjekket plommesekk og sett hjerte banke, var det kun 1 til 2 % sjans for at det kunne gå galt. Denne legen har tidligere jobbet på ivf-klinikken, så jeg tar hans ord på det:-)

Det ser helt forderdelig ut hjemme hos oss om dagen også, om det er en trøst. Vesla begynner å vise sitt sanne jeg, og mister fullstendig beherskelsen når vi forsøker å få henne til å spise skiven ved bordet. Vi har tapt kampen allerede:o( Tenker at det er bedre at hun spiser litt mens hun stabber seg rundt enn ingenting. Hun har alltid vært litt tynn, og med høyt aktivitetsnivå blir det ikke bedre. Gleder oss til hun får en lillebrøster hun kan leke med- tror det blir helt supert.

Har alledere begynt å tenke på tvillingvogn/søskenvogn. Hun er jo knappe halvannet året når neste kommer. Hva har dere tenkt ift det? Gutten deres er jo ikke store karen han heller?

Og du, jeg ble også litt stressa når jeg fikk positiv test, og selv om jeg utelukkende er kjempelykkelig over å ha klart det selv, og bare det å kunne få flere barn, blir jeg litt smånervøs av å tenke på det:)

Mannen har lyst til å fortelle det til alle, men foreløpig er det ingen som vet. Jeg vil holde det hemmelig bittelitt til:-) Eneste er at magen synes allerede, og vi vil helst gi folk en overraskelse, ikke en bekreftelse på det de allerede har gjettet seg til.

Er forøvrig ganske så kvalm innimellom, det var jeg aldri sist. kanskje det er en liten pjokk denne gangen?:-) Hvordan er det min din form? Kjekt at vi følger hverandre- igjen:-)

Ha en fin helg!

Gratulerer så masse med et lite bankende hjertet!!! Så herlig å få sett den lille, og se at alt er i orden! Og hvilken lettelse...! Godt å høre at det er svært liten sjanse for at det skal skje noe når alt ser bra ut på ul. Jeg mener å ha hørt det samme, og har vært hos legen idag og "mast" meg til å komme på tidlig ul. Klarer ikke helt å stole på at vi har fått det til selv, og at alt er ok, vil så gjerne se det lille hjertet slå :-) Bekymrer meg for alt mulig denne gangen, kanskje en ettervirkning av opplevelsen med ivf, og den belastningen som ivf faktisk er??? Er ihvertfall kjempelettet over at vi slipper det nå :-) kroppen er jammen rar avogtil, hehe!

Termin 19.juni ja! jeg har 6.juli, det blir fint med noen sommerbabyer! Ang vogn, så var det det eneste jeg klarte å tenke på de første dagene "hjelp, vi må jo kjøpe tvillingvogn...!" Vi har ikke veldig god plass fra før! Storebror blir 21 mnd når babyen kommer, så må nok satse på en slags søskenvogn..? Han er 14 mnd nå og har ikke begynt å gå enda, men krabber rundt som et lite lyn, og går med gåbil, hehe! Er fryktelig hektisk med 1-åringer synes jeg, jobb, og gravid og trøtt og kvalm. gutten vår kan også bli rasende, et utrolig temperament bor i den lille kroppen! nekter å ligge i ro ved bleieskift og påkledning, og idag har jeg skrapt inntørket grøt fra hele kjøkkengolvet.. :-/ Imorges skulle vi skynde oss på jobb og barnehage, og jeg skulle stelle guttungen; men endte opp med å ligge og kaste opp, og samboer måtte overta... Men er heldigvis mindre kvalm denne gangen likevel! Hm, kanskje det er en liten guttetass i magen din, hvis svangerskapet oppleves litt annerledes? Jeg synes også en del ting er forskjellig fra sist,men klart, da var jeg jo proppfull av div tilførte hormoner, så er ikke så godt å si..

Mage ja, jeg er i uke 6, og er skikkelig oppblåst om kvelden! Er redd jeg ikke heller klarer å skjule det på jobb så lenge som jeg ønsker! Vi har fortalt det til familien i helga, men angrer meg litt i ettertid, kunne gjerne hatt hemmeligheten for meg selv litt lenger. skal huske på det til en evnt neste gang, hehe!!

Håper kvalmen din bedrer seg snart, jeg syntes den var verst akkurat rundt uke 8-9 sist. du er jo kommet skikkelig langt allerede :-) Snart 3 mnd! Hvordan er formen din ellers? Har du noen formening ang vogn? Og hva gjør dere med seng? Kjøpe barneseng til storesøster og gi sprinkelsenga til babyen??

Må få høre hvordan det går med deg/dere! håper ihvertfall at formen din blir bedre snart :-)

Klem, Vilde

Hei igjen Vilde!

Har vært på ferie til svigers i det høye nord en ukes tid vi. Herlig. Bodde ikke dere i Troms?

Svigers har flyttet til Finnmark, så det var en lang tur for jentungen, men gikk heldigvis fint:-)

Jeg er litt rådvill når det gjelder vogn. Tenker litt på om det er behov for tvillingvogn nå... hun er halvannet når nr 2 kommer, og går jo i barnehagen. Vet ikke hvor lenge hun kommer til å sove på dagtid. I helgene, er vi stort sett to, og hvis ikke kan vi bruke et slikt søskensete...Men igjen, hvis begge skal sove blir det litt pes hvis man er alene. NEi, ikke lett dette. Føler jeg likevel må ha en vanlig vogn til. Kan ikke trille på en diger tvillingvogn hvor det stort sett er babyen som ligger alene.

Mye vogn-problematikk i livet mitt om dagen. :o)

Stakkars deg som er så kvalm at du spyr. Jeg har heldigvis sluppet det. Jeg føler meg også mye bedre. Det har gitt seg litt. Eneste nå er at jeg er fryktelig trøtt- men det har jeg i grunnen vært før graviditet også:-)

Aner ikke hva vi skal gjøre med seng. Der sa du noe, ja. Enda en ting å ta stilling til. Er ikke barna litt små til å ligge i vanlig barneseng? Hmm, vi trenger mye nytt innser jeg. En til trip-trap stol, ny seng, vogn.. alt må ganges med to:-)

Vi fortalte forresten svigers om familieforøkelsen, så i dag venter mine foreldre. Gleder meg til å fortelle. Svigers reagerte med sjokk- det var ikke ventet:-) Gøy å fortelle. Nå gjenstår bare jobben, jeg gruer meg veldig mye til det. Begynte i ny jobb nå etter permisjon, og tror vel egentlig det faller i dårlig jord. Må tenke ut en god plan for hvordan jeg skal legge det frem.

ha en strålende dag Vilde, så håper jeg at du føler deg litt bedre snart.

God klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...