Gå til innhold

hvordan skal jog få jente mi til å sove hele natta i sin seng????litt lang

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei jente på 2.5 år, som fortsatt ikke sover natta, har selvføgelig hendt at ho har det inni mellom, men jeg har slitt veldig med søvnen ho sin, og legge tider, nå har ho snudd om og ho legger seg kjempe greit i sin egen seng kl 7 om kvelden,( ho har eget rom)

men så kan ho komme inn på natta eller på kvelden å skal inn i min seng å sove, og om jeg prøver å legge ho tilbake igjen så blir det 3 verdens krig, fordi ho har meget vilje,og det har oxo hent at ho våket når ho sover inne hos meg at ho skal opp å se film og begynner å hyler, skiker og slår fordi ho ikke får d slike ho selv vil og jeg er alene med ho oxo, så da tærer dette her på meg, men jeg tenkte kanskje noen hadde noen råd eller tips, siden ho klarer å legge seg så fint i sin seng om kvelden så klarer ho vel fint å sove der hele natta oxo.

og jeg har igrunnen prøvd det meste av alle råd, tips sovemedisen osv, men ingen ting funker lissom

så håper kanskje noen har noen råd eller noe til meg?

hilsen en litt sliten og frustrer/lei mamma....

Skrevet

Spørsmålet er hvorfor hun våkner. Vår datter drømmer masse og våkner av det. Avtalen er derfor at hun legger seg i egen seng, men hvis hun våkner og har drømt så kommer hun inn til oss. Da føler hun seg trygg fordi hun vet at hun kan komme innn hvis hun trenger det.

Skrevet

ho drømmer ikke, og vist ho drømmer så hender dette på kvelden mens ho fortsatt sover i sin egen seng!og drømmer igrunnen veldig lite

så har nok ikke no med det å gjøre, tror kanskje d har noe med at ho heller bare vil sove i mamma seng,!

Skrevet

Vet ikke om jeg har noen gode råd til deg. Sønnen min på 2 kommer opp i senga vår nesten hver natt. Men nå holder jeg på å psyke meg opp til å ta opp kampen for vi venter nr 2 i februar og da hadde det vært veldig fint hvis han sluttet med dette. Stort sett er det ikke så mye problem, han kommer oppi senga og sovner etter ca 15-20 min og da bærer jeg han tilbake i sin seng. Av og til kan jeg til og med legge han inn igjen selv om han ikke har sovnet helt. Men de siste to ukene har det hendt 3 ganger at han er lysvåken om natta og vil se på tv og alt slikt. Det får han selvfølgelig ikke lov til og enden på visa blir stort sett at jeg må tviholde en grylende og sparkende unge fast i ca 10 min, til han blir så utslitt at han sovner. Det er jo ikke noe gøy, men da har jeg prøvd alle andre triks i kanskje 1,5 time. Det er liksom siste utvei.

Derfor skal jeg prøve å ta opp kampen nå, orker ikke mange slike netter.

Jeg tror han som oftest kommer oppi senga fordi han er vant til det, han får kos og det er godt og varmt under dyna mi. Jeg synes også det er litt kos når han legger seg med kinnet sitt mot kinnet mitt og jeg kommer nok til å savne det, hvis jeg får han til å sove i sin egen seng da.

Det er jo masse man kan prøve (f.eks. legge deg på rommet hennes og se om hun sover i sin egen seng da og forskjellige andre muligheter). Det viktigste er å være konsekvent.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...