Gjest Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Jeg har jo bestemt meg hva jeg skal gjøre, men tenkte å høre hva dere ville gjort, eller om dere har noen meninger om dette!!! MEN det som er, er at hver eneste kveld har jeg kveldsstellet på gutten min kl 19, gir mat kl 1930. Dette har han TYDELIGVIS blitt avhengig av, for han sier faktisk ifra at nå er det på tide med stell og mat hehe....Han vet når det er kveldsstell... Det er gøy.... Det som er, er at etter dette, kan han sovne 1 time, og være våken noen timer, en annen dag kan han være våken etter mat og sovne etter noen timer. Lar jeg han sove over natta da, så våkner han et sted mellom 02-05. Han vil som regel ha mat da. For meg er dette unødvendig, når jeg vet han sover gjennom natta om han får mat mellom 22-24 ETTER mat kl 1930. Her om dagen begynte jeg med å gi han litt mat føre han sovnet for natta, (FOR NOEN UKER SIDEN VAR DET HELT VANLIG AT HAN SPISTE KL 24) enten om han var våken eller sov, og han spiste da et vanlig måltid. De siste kveldene har han spist 1930 og sier ifra at kl 22-23 er han sulten igjen, og spiser vanlig 160 ml. Og da sover han til 0830-0900. Det er jo så digg.... Etter dette er han våken, ler og smiler og er helt vill både på lekematta og i vippestolen sin. Så sover han igjen fra 10.45 til 11.30, da SKAL han ha mat hehe, og midt i måltidet, ja da har han funnet ut av at han skal bæsje, og dette har han gjort 3 dager på rad nå, hihi, og etterpå spiser han videre, og etter dette er det mat 1530-16.00 og 1930. Dette er faste tider og han holder dette og han har det så fint. 3 døgn på rad har han spist 780 ml, så alt jeg har skrevet har vært på kl slettet i noen døgn nå. Og dette er helt perfekt for oss! Men angående kvelden, jeg gjør liksom ikke mye galt da, eller noe jeg kunne gjort annerledes? Som jeg skrev, så er dette veldig fint for oss, tenkte bare å høre med dere hva dere ville gjort. Han er straks 4 mnd da!! Egentlig bare 3. Jeg vil liksom ikke starte med grøt akkurat nå, føler han ikke er klar for det, er så redd han skal få vondt i magen igjen (Hatt mye trøbbel siden fødsel med han, angående magen) Takk for svar....
Gjest Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Selv erfart jeg at så lenge vi fant en rytme som gjorde oss fornøyde, gikk det bra med soving om natta. Så her ble hun lagt kl 21.30 helt til for noen uker siden, er 5,5 mnd nå. Nå legger vi henne kl.20, og da sover hun til 6.30 som passer meg finfint:) Fortsett slik du gjør, når det er på tide å skifte rutiner merker du det på han!(Er MIN mening og erfaring da!!!)
Gjest Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Ja jeg merker faktisk det nå, at når han føler for å endre på noe, så sier han ifra.... Var det han gjorde når han sluttet å spise det måltidet kl 24. Men problemet var at han da måtte opp på natta igjen og det syntes jeg han kunne la være siden han var så flink å sove på natta. Og jeg ser jo han har det veldig godt nå når vi gjør det som dette.... Takk for svar....
reenie Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 hei! det spørs om du burde begynne å stelle litt før!iden alderen ble snuppa vår plutselig kjempe trøtt 18.30-19.00 ca og jeg skjønte ikke hvorfor hun grein å styra:) stakkar var jo stuptrøtt!alt blir jo skiplahvis de rekker å bli overtrøtt:/ Bader du henne hver kveld?det kan være en ide,blir ofte tyngre trøtt,å så skjønner hun at nå kommer perioden da jeg skal sove lenge!Men husk at en bebis sover max 10-12 timer på natta,så hvis du vil hun skal sove fra tidligere av,sammenhengende,burde du kansje stille om på rutinene og våkne tidligere!her er snuppa i seng k 19 og da spiser hun 2 ganger i løpet av natta før hun våkner 07-07.30 ca.Det er sunt for de små å være i seng ca 19-19.30 Du kan jo også gi litt ekstra påfyll til kvelds,så sover hun lengre! Men husk at hun kommer til å forandre på når hun våkner og hvor mange ganger hun våkner på natta!Vi har hatt perioder der hun har sovet hele natta,og nå våkner hun 3 ganger,fordi hun trenger mere mat og har økedøgn!Så så lenge du gjør det samme til samme tid hver dag så vil det nokk gå seg til! oioi dette ble langt og uoversiktelig!håper du får noe ut av det!! lykke til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå