Gå til innhold

Noen som har blitt gravide igjen kjapt etter fødsel/ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil så gjerne bære frem neste mann også.. i nærmeste fremtid=) Så snart som råd.. Har fått igjen mens, er da EL også på plass igjen? Jeg har hatt to ganger nå etter mens, menssmerter med slim. Har ingen utflod til vanlig, så tror det er EL da.

Men tok ks og det sies at det kan være vanskligere å bli gravid igjen etter det..?

Noen som har erfaringer?

Skal ha mens igjen førstkommende onsdag og har siden i går hatt mens murringer..

Skrevet

Jeg har ikke blitt gravid med nr 2 ennå, men får jeg spør hvor gammel din baby er nå? Jeg vil også bli gravid igjen snart, så henger meg på spørsmålet ditt.....

Skrevet

Jeg er nok veldig utålmodig da, jenta er 9 uker i morgen=)

Skrevet

Ååå da er du tidlig på... Hehe, men ikke frykt det for det, som legen som tok ut lille marcus sa til meg på onsdag(var på sjekk hos henne pga fødselen som ikke var så bra) Så sa hun at du skal bli gravid igjen nå du selv ønsker det!! hihi

Men min gutt er 4 mnd straks, men jeg tør ikke ennå da, mem snart.....

Skrevet

Okay, men det sies at det er en teoretisk risiko for at fosteret kan gro fast i arret i livmoren etter ks, ble sagt til en venninde av meg men det har jeg ikke blitt fortalt da.

Men jeg håper på at den skal sitte, selv om vi egentlig ikke prøver iherdig=)

Skrevet

Vet om ei som fikk barn i januar, så fikk hun nr 2 i oktober. (hadde egentlig termin i desember da..).. bra tett.

Skrevet

rimelig tett det ja=)

håper i det lengste=)

Skrevet

Jeg har faktisk hørt noe i det du sa og, at det kan gå galt etter ks om det skjer veldig fort, men uansett, burde du jo ikke føre hun/han er 3 mnd da, om du holder ut, hehe Da er du på en måte over de verste mnd etter ks. ;)

Jeg kjenner ikke til dette, så jeg kan ikke uttale meg.

Uansett ønsker jeg deg lykke til om du blir gravid igjen da.

Skrevet

Tok hasteks for 11 uker siden og lurer på om jeg er gravid nå pga. kvalme siste halvannen uke. Skulle hatt mensen i dag, men den har ikke kommet foreløpig..

Ikke planlagt, men lurer også fælt på hvordan det går iforhold til ks som ble tatt for så kort tid siden!

Vi er egentlig litt i samme båt vi da :-)

Skrevet

gleder_oss

Ja det er vi da, skal ha mens på onsdag og formen er på bånn med kvalmebyger og menssmerter. Men på utskrivningssamtalen på sykehuset snakket vi om prevansjon og jeg sa jeg ikke vil starte på noe for jeg vil bli gravid igjen. Det var aldri snakk om noen risk i forhold til ks, det burde vel være obligatorisk om det skulle foreligge en stor risiko?

Har du ikke testet du da? Hadde ikke klart å vente jeg=)

Skrevet

Ja, skulle jo egentlig tro det.. Vet du evt. om vi må da ta ks ved neste fødsel?

He he, joda, testet til morgen i dag og den var negativ, men disse kvalmebygene du snakker om er ganske tilstede hos meg, så har ikke avskrevet noen gravidtet ennå ;-)) Skal teste igjen utover uken!

Skrevet

Jeg må ta ks igjen for jeg har to ks bak meg.

Hmmm, håper på positiv test hos deg da=) Skal ikke kjøpe test før jeg har passert ikm jeg... tror jeg=) hehe...

Men hadde før svangerskap sykluser på 26-27 dager så i følge dem burde mens komme i morgen eller tirsdag, men regner 28 nåda bare for å være litt mer safe=)

Skrevet

Ja, da må du ta ks ja.. Hehe, skjønner at du venter en ekstra dag med å teste, da det er så lett å la seg rive med å teste i hytt å pine når man er så spent ;-)

Vi får holde hverandre oppdatert utover uken :-)

Skrevet

Ja jeg må bare, kan ikke gå inn i testverdenen en gang til, blir skrullete av det. Så vi har en avtale om at jeg får ikke kjøpe tester før ikm er overstått=)

Gleder meg til å få resultat fra deg og håper på positivt=)

Skrevet

Jeg fødte nr 2 i mars i år og er nå gravid igjen. Hadde en menstruasjon da han var rundt 2,5 mnd (ammet ikke, derfor kom den raskt tilbake) og ble da tydeligvis gravid på første el etter dette. Er nå litt over 4 mnd på vei med nr 3, og nr 2 er 7,5 mnd. Blir 12-13 mnd mellom dem. Ikke planlagt, men slik går det når man ligger for nært hverandre i mørkra hehe.

Vet ikke hvordan det er med KS og graviditet etter det. Men vet at både mens og el kan være litt ustabilt etter en fødsel. Hos meg kom da el litt mer en 12-14 dager etter endt mens.

Lykke til iallefall =)

Skrevet

I lige måte! Masse lykke til :-))

Skrevet

Jeg fikk tilbake mens etter 3 mnd, tross fullamming, og ble gravid da knerten var 6 mnd. Så det blir vel ca 15 mnd mellom de to.

Nr 1 er prøverør, så det kom jo som en bombe på oss dette her...

Men tydeligvis har svangerskapet gjort underverker på kroppen min, for gravid er jeg:-)

Lykke til da!!

Skrevet

Jeg hadde ks med 1. mann og fødsel denne gangen. Har ikke hørt om noen spesielt om komplikasjoner med graviditet etter ks.

Men har du 2 ks kan en ikke føde normalt, pga arr i livmoren

Skrevet

Ja jeg vet dette med ks og er innstilt på et siste keisersnitt=)

Og første mann er med en annen partner, jenta vår måtte vi til med icsi for å få, men sjangsene for å klare det selv er tilstede... men etter 2SA og etter 2 års prøving så dro vi privat og fikk gjennomført prøverør... er nå som sagt klar for tredje og siste og har sendt mail til hausken om når og evt hvordan vi kan starte igjen=) Håper jeg er gravid selv da, selv om vi ikke hadde sex på den dagen el var (mest sannsynlig) men noen dager etter.

Så jeg er spent på hva Hausken sier til oss, om vi kan få starte igjen med en gang eller om vi må vente... regner egentlig med å måtte vente.. om jeg ikke er blitt det uten hjelp....

håper håper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...