Gå til innhold

Trenger råd ang. tette melkekanaler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med å få opp melkekanalene i det ene brystet så nå er det så veldig sprengt og fryktelig ømt.

Snuppa er så utålmodig når melka ikke kommer så hun klarer ikke å få de opp. Har nå forsøkt å massere opp knutene i dusjen og lagt på varmeflaske før jeg har tatt nesespray og pumpa meg. Men ingenting hjelper:( Får ikke ut en dråpe.

Noen som har noen andre gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne litt jeg.

Forsøkte å pumpe litt igjen i sted men det kommer bare noen dråper så er det full stopp igjen. Er redd det kommer til å bli betennelse om jeg ikke får igang melka igjen nå.

Ingen som har noen gode råd å komme med?

Skrevet

Stakkars, det har jeg hatt mye av de 4 første mnd. Jeg begynte på noe som heter Lecitin, fra helsekosten. Måtte ta mange kapsler daglig, men jeg følte det ikke proppet seg så voldsomt da. Du må være forsiktig med massasje, prøv å stryk med flat hånd over puppen for å "dra" melken ned. Ikke kna, det er lett å bli for despereat, du kan knuse melkegangene da. Du må bare ha tålmodighet, pumpe ofte (helst hver 2. time eller oftere), det vil løsne sakte men sikkert om du ikke gir opp. Legg deg gjerne i badekaret, væt ei bleie i varmt vann og "knytt" den rundt puppen som en varmepute..

Huff. det er ikke noe gøy, håper det går over. Jeg hadde tette melkeganger 11 ganger før det gav seg.

Hvordan går det med deg nå?

Skrevet

Hei stjerneklar.

Det går ikke så bra:( Har fryktelig til spreng i puppen og begynner å bli uvel i hele kroppen. Huff dette er no ordentlig dritt. Stakkars deg som har hatt det 11 ganger. Har pumpet meg ofte nå og det kommer litt mere melk hver gang men puppen føles like sprengt. Får liksom ikke løsnet opp der det er tett. Hele undersiden av puppen virker tett.

Får vel bare være tålmodig som du skriver og fortsette med pumping og varme omslag. Takk for tipset ang. massasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...