babygullz <3 vilde Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Og ammer dere på begge hver gang? Noen ganger vil hun ha på begge, av å til på høyre, så venstre, og så høyre igjen også...mens andre gangervil hun bare ha på det ene... Jeg har hørt at man skal amme 15 min. på hvert bryst.men, jeg synes det er litt virent å få til, for hun slipper gjerne pupper og begynner å kødde me å "leke" med puppen og riste på hode å lage rare fjes, så vil hun ikke ha mer av den puppen, men tar puppen på andre siden me en gang? har sjekka om brystet gjerne kunne være tomt men d har d aldri vært.. Noen som vet hvorfor hun gjør sånn? er d normalt liksom? Og hvor lenge ammer dere på hver pupp? Stemmer d at man skal amme 15 min på hver ?
Tante Gustava Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Jeg fikk også beskjed på sykehuset om å amme 15 min på hver pupp. Dette var jo relativt håpløst, for i begynnelsen var tassen så trøtt at han sov seg gjennom de fleste ammingene. Og etterhvert ble han en kjempeeffektiv suger, som gjorde seg ferdig på få min. Og han har aldri ville ha mer enn en pupp om gangen. Jeg ble stressa fordi jeg trodde han ikke fikk i seg nok mat siden han aldri sugde i 15 min på hver pupp, men han la på seg som bare det. Så det er litt dumt at de sier det... Et bryst vil uansett aldri bli helt tomt da dette er kjertelvev som hele tiden produserer. De sier at når barnet må suge 3 ganger før det svelger begynner det å tømmes, og man kan bytte bryst (hvis ikke barnet er fornøyd med å ligge der og småsuge da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå