Gå til innhold

Hva syns dere om guttenavnet Imre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker det kjempegodt, men samboer er mer skeptisk....:o)

Skrevet

Syns det er fint. Har vurdert det selv, det og Emre.

Gotiske navn som er vanlige i de gamle Habsburgerlandene. Tenk bare på ungarske vinner av nobells littaraturpris, Emre Kertész. Synes det er flott jeg.

Skrevet

Det er fint. Tenkte på det selv en periode:)

Skrevet

Helt ærlig likte jeg det ikke, synes det hørtes litt kjønnsløst ut... Men når det kommer til navn er det smak og behag som gjelder, alle kan ikke like de samme navnene.

Skrevet

Beklager, men jeg tenker at foreldrene må være unge, lavt utdannet og forlest på Isfolket... Sorry, men slik er det...

Skrevet

Jeg har hørt det før og synes det er ganske fint, men jeg skjønner at folk lurer på om det er et gutte- eller jentenavn første gang.

Skrevet

ja, blir litt sånn for meg også (er selv forlest på "isfolket" he, he..)

Veit om noen som har kalt datteren sin for Arwen, og hvis de skulle komme til å få en gutt så skal han visst hete Aragorn..

MEN jeg syntes Imre er et kjempefint navn!!

Skrevet

Første gang jeg hørte navnet, synes jeg at det var litt rart. Men jeg synes nå at det ikke er så ille.

Ene sønnen til Åge Aleksandersen heter Imre, tror jeg. I alle fall har han en sang som heter Sov godt Imre (fra albumet 7800 Namsos).

Skrevet

Det var spesielt:) men vi trenger mere spesielle navn ;)

vi skal kalle gutten vår Cassander tror eg, mange som ikke liker det, men det gjør vi:)

Skrevet

Hehe. Ny baby på vei, man må ho selv ha lest isfolket for å få den assosiasjonen da. :-)

Jeg har 7 års utdanning, og liker navnet. Tenker på nobelprisen i litteratur. Støtter navnet!

Skrevet

Liker både Imre,Emre og Emrik jeg.

Har aldri lest isfolket,men utdanningen min tror jeg ikke det

er noe i veien med :o)

Skrevet

Hehe, godt vi er forskjellige, viss ikke hadde det vært kjedelig! =) Syns og det var veldig sært da jeg hørte det for første gang for fem år siden, men nå syns jeg det er helt nydelig. Har evt. åtte mnd til å overtale samboeren min på (om det blir gutt, da...))

PS: Vi har verken lest Isfolket, er veldig unge eller er lavt utdannet :o)

Skrevet

Kjempeflott! Det er spesiellt, ja, men jeg synes nå bare det er en fordel jeg =)

Skrevet

Kan legge til at vi har en gutt som heter Even fra før av, så da blir det evt. Even og Imre =)

Skrevet

Syns det var fint jeg. Men det er som noen over her sier, det er vanskelig for alle å like alle navn...

Skrevet

ahh, jeg liker Imre kjempegodt!:)

Hvis det blir gutt her, skal han hete Emre, men det er fordi navnet skal begynne på E, hvis ikke hadde det blitt Imre.

Skrevet

min fetter heter timre, synest de er ganske pent :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...