Gå til innhold

4 uker og kjempe tett nese..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som at lille gullet mitt har pådratt seg sin første " forsjølelse"..

Hun er kjempetett i nesen og det renner litt innimellom. Jeg ammer og dette fører jo til mye kav og stress når hun er sulten.. Hun får neste ikke pusten gjennom nesen så hun suger litt og så må hun stoppe for å pusten gjennim munnen..

Hva gjør jeg ?? Nesespray kan ikke brukes før de er ett år . Prøvde med mm i nesen men det ble bare verre..

Noen her som vet råd??

Skrevet

Hei!

Vi sliter med akurat det samme her. Har kjøpt saltvannoppløsning på apoteket og spruter litt inn i nesa når det tetter seg som verst. Det fungerer her. Ikke noe gøy når disse små er syke.

God bedring til den lille og lykke til c",)

Skrevet

Nesesuger (det synes han er gøy!) og saltvannsspray funker på gullet mitt (5 uker) :-)

Skrevet

min gutt ble forkjølet bare 5 dager gammel.. vi fikk beskjed om å bruke saltvann. kjøpte hetteglass og sprøyte og sprutet i nesen helt til han ble åpen, og det skal mere til en bare noen dråper. ( fikk beskjed om det på sykehuset!) fikk også beskjed om at nesesug førte til at det ble produsert mere slim, så det brukte vi ikke.

vi ga han saltvann en liten stund før amming, ga han så smokk slik at han svelgte slimet som ble løst opp. ble åpen i nesen sånn at ammingen gikk fint:) slimet gulpet han opp i gjenn noen ganger, og det var jo bra for da fikk han det opp og vekk:) så bruk saltvann,den beste medisin;)

Skrevet

finns også rhinox nesespray til babyer. den har jeg brukt da det var skikkelig ille, ellers saltvann

Skrevet

saltvassdropar og morsmjølk brukar vi. Må gjerne bruke ein del mm (føler eg), då vart han meir slimete på ein måte, men når han så nøys så løsna det.

Skrevet

Her har vi brukt saltvann eller morsmelk, evt etterfulgt av nesesuger, rett før amming. Fins Rhinox for barn under 1 år også. Ellers kan det være lurt å heve hodeenden når hun sover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...