Gå til innhold

Er nå 6+3 og hadde en liten blødning i går, er så redd!!!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Fikk helt sjokk når jeg stod opp igår... det var endel brunlig utflod i truseinnlegget, og det kom litt blod på papiret. Jeg ble så utrolig redd og ringte en veninne som er gynekolog, hun roet meg litt ned og så at jeg bare skulle ta det med ro og se det ann. Jeg lå på sofaen resten av dagen, og har ikke hatt noe blødning etter dette.

Men nå er jeg så urolig for om spiren har stoppet og vokse...

Skal på Ul imorgen for å sjekke om hjertet slår, men jeg gruer meg skikkelig.

Noen som har opplevd dette med positivt resultat????

Fortsetter under...

Off da...Jeg har ikke opplevd dette men jeg har hørt flere som har hatt små blødninger tidlig i svangerskapet uten det har vært noe galt...Mister man tror jeg det skal være en større blødning med blodklumper etter hva jeg har fått fortalt...Men en del smerter i magen...Lykke til :)

både ja og vet ikke.... etter 7 uker så hadde jeg mindre blødninger og fikk tidlig UL. da var blødningene brunaktige og det var ikke mye.. Alt sto bra til så jeg dro hjem uten bekymringer. I uke 8 fikk jeg styrtblødning og trodde at jeg hadde en spontanabort. Ble sendt til UL igjen og fikk nesten sjokk da der fortsatt var liv! Nå skal jeg til ny UL om noen dager for å se om det gikk bra.. Det er en ganske skremmendes opplevelse, men har i alle fall fått en god del info som jeg kan ta med og kanskje videreføre. Små blødninger skjer ofte og er som regel ikke noe å bekymre seg over, men man bør alltid ta kontakt med lege for å undersøke. Jeg vil tro at du vil få et positivt svar tilbake dersom blødningene er små og det ikke har kommet ut klumper. Selv om jeg hadde stor blødning med klumper så er der fortsatt liv. Jeg vet akkurat hvordan det føles å være deg nå og det er ikke det minste hyggelig! Det er også vanskelig å akseptere at noen gir deg et klapp på skulderen og sier at det kommer til å gå bra når man går med denne følelsen. Jeg vil ønske deg lykke til i morgen og håper at du legger igjen en liten beskjed her inne hvordan det gikk! Husk at morgendagen kan bli en fantastisk dag der du har fått sett hjerteslag for første gang. Og om det motsatte skjer, så er det faktisk bedre at det skjer tidlig enn senere når man har knytt sterkere bånd. Om det går galt tidlig, så er det fordi det ikke er et friskt barn... det er i alle fall det jeg trøster meg med...

Hei Kaje.

eg har hørt en del historier om små blødninger som har endt lykkelig.

Jeg var selv 6+4 på fredag, da jeg gikk Halloween med min yngste. Da jeg kom hjem måtte jeg på toalettet, og fikk til min store forskrekkelse se friskt blod på papiret.Jeg gikk rett i kjelleren for å si det mildt. Min kjæreste og jeg felte noen tårer, men bestemte oss for at vi ikke skulle ta sorgen på forskudd. "Blødningen" forsvant like fort som den kom. Jeg har nå roet meg ned. Kjenner på mine graviditets "symptomer", og føler at lille smule fortsatt vokser og gror i magen.

Jeg teller likevel litt på knappene om å ringe legen for å få UL, slik at man kan få roet nervene helt.

X fingrene for deg. La oss høre hvordan det går, og hvordan du har det.

Hei.

Hadde nettopp en bødning idag, er like langt på vei som deg. Fikk skikkelig klump i halsen å følte meg veldig uvel, ringte legevakta med engang, for hat hatt tidligere magesmerter så kunne vært svangerskap utenfor livmor. Men kontaktet min mors bestevenninne som er overjordmor, hun forklarte det at da du blør mer enn 3 bind i timen bør du ta kontakt med lege, men om det er små blødninger som går nedover på samme dag er det bare fosteret som setter seg skikkelig fast i livmorveggen, slår rot med andre ord :) hun forklarte så grundig at jeg begynte føle meg trygg, blødningene har stoppet, så går ut ifra hun hadde rett. Så må du kontakte lege om du var blek/klam i ansiktet, fikk feber eller fikk større smerter etter hvert. Og om blødningen foregikk over 1 1/2 døgn,. var det sjanse for at det var starten på en spontan abort. Krysser fingrene for deg å håper på det beste! :)

Hei jenter

Jeg er 8+3 og merket antydningen til blod i dag tidlig. Jeg vet jo innerst inne at bittelitt ikke spiller noen rolle, men det var likevel godt å komme hit og lese hva dere har skrevet. Selv om mye fortsatt kan skje, så ble jeg iallefall roligere "for denne gang". Tusen takk for at dere deler kunnskapen deres!! :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...