Gå til innhold

Kuldekrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere kuldekrem på barna, og hvor kaldt er det da i så fall?

Snuppa mi har fått røde og tørre kinn, og tenker at det kanskje er fordi det er kaldt ute.

Jeg burde kanskje bruke en krem på henne.

Noen merker å anbefale? Hun er 6mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker A-krem jeg. Synes den er god å ha i ansiktet selv nå som d er litt kaldt, antar at knerten også synes det da, selv om det er lunt og godt nede i vognen. Han er 3 mnd.

Og her er det egentlig ikke såå kaldt ennå, kaldeste har vært nede i 2 + grader, men allikevel :D

Skrevet

Jeg synes kuldekrem egentlig er noe tull, er noe som har kommet siste årene...

Det viktigste å huske på når det er kaldt ute er å ikke smøre med vannholdig krem rett før man går ut. Smør heller når man kommer inn.

Her står det litt om hvorfor:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3527416.html

Skrevet

Her er også frøkna blitt tørr på kinnene. Hun sover endel ute hver dag, så regner med at det er derfor. Men kuldekrem bruker jeg ikke før det ihvertfall er rundt -10grader og skal være ute i flere timer.

Men noe jeg gjør med meg selv når jeg vet jeg skal være mye ute når det er veldig kaldt, er å ikke vaske ansiktet om morningen. Jeg står masse på brett på vintern og kjenner stor forskjell de dagene jeg har glemt meg og har vasket ansiktet - det er MYE kaldere. Det beste er jo det naturlige fettet man har på kroppen.

Så jeg kommer sikkert til å gjøre det samme som Sunniva78 anbefaler -smøre etterpå. Feks ha det som endel av kveldsstellet .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...