Gå til innhold

jeg har vondt i en tann jeg borret i for en uke siden,noen som kan fortelle meg at det er vanlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var et dypt hull,og det iser,og banker,og dunker i tanna ennå.

syntes det virker litt unormalt jeg??

noen som har opplevd lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i våres skiftet jeg en gammel fylling, og etter en uke var det fortsatt veldig ubehagelig. Dro tilbake til tannlegen, hadde fått en betennelse og måtte rotfylle. Etter rotfyllingen var det helt bra :)

Aner ikke om det er vanlig at det er vondt så lenge, men jeg hadde tatt en tur til til tannlegen. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har opplevd lignende.

Ringte inn til tannlegen å gav beskjed om at jeg hadde vondt 1 uke etter borring. Fikk da beskjed om at det stoffet som de bruker når de lapper igjen hullet, ville bruke litt tid på å komme seg til rette. (eller hva jeg skal kalle det)

Og det var derfor det var vondt.

Noen dager etter det igjen, så var alt fint.

Skrevet

Da er nok fyllingen helt ned på nerven, så da er det stor sansynlighet for at du må rotfylle.

Irriterer meg at enkelte tannleger ikke rotfyller med en gang hvis hullet er så stort at det går ned på nærva.

Skrevet

takker for svar :-)

ser det ann en ukes tid til,og håper det er at tanna må stabilitere seg igjen.

har ikke lyst til å rotfylle. :-(

Skrevet

Har også opplevd dette. ringte tannlegen og de sa at det de bruker til å fyllle hulle med nå, kan gjøre at det gjør vondt en stund etterpå. Jeg fikk beskjed om å kjøpe fluor skylling og skylle fem ganger om dagen, det skulle hjelpe og det gjorde det.

Skrevet

Ugly Betty

kjøpte du det på apotek eller i butikk??

her må alt forsøkes føler jeg ....

Skrevet

Jeg hadde vondt i 2-3 uker etter å ha vært hos tannlegen. Men det gikk over til slutt :-)

Skrevet

det håper jeg det gjør for meg også.

jeg er ikke glad i tannleger,og trodde jeg var ferdig nå :-(

Skrevet

Jeg har opplevd begge deler. Hullet var så dypt på begge at de gikk så og si ned til nærva.

Den ene gikk over etter et par uker, mens den andre måtte jeg tilbake å rotfylle... Så det kan slå begge veier.

Du kan jo evt ringe tannlegen di å høre hva han sier og da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...