su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Han puppes lite om dagen, og jeg tviler på at han får i seg anbefalt mengde melk ila døgnet. Prøvde i går, uten større hell. Da han fikk smaken i munnen trakk han seg unna. Neste gang grein han på nesa og spyttet ut. Tredje gangen knep han munnen igjen og ga meg DET blikket, hehe. Er det noe knep jeg kan gjøre for å få han til å like det? Går det an å lage blandingen for så å kjøle den ned i kjøleskapet og gi den kald? Han er jo vant til å få kaldt vann til maten liksom. Eller blir den dårlig av å stå kaldt et par timer? Eventuellt andre tips?? Mottas med takk
Gjest Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Min gutt på 8 mnd idag faktisk, har heller ikke vært noe begeistret for mme den siste mnd. Han drikker stort sett kun 220 ml en gang på natten, på dagen vil han ikke ha. Har skjønt at jeg ikke kan tvinge det i ham. Det er mme i grøten han får 3 ganger om dagen, og vann til alle måltider. Han er jo helt fin i form. Man skal helst ikke bruke mme etter den har stått en time... men det er vel kanskje romtemperert, vet ikke hvordan det er hvis du setter den kaldt, vil tror det er greit, siden mange lager klart mange flasker på den måten. Ellers kan du jo prøve malt i melken da, blir jo litt søtere.
Sunniva78 har to små Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Prøv å bland mm og mme i starten, er flere som liker det bedre da. Så går du gradvis over til mer og mer mme. Ellers kan du skifte merke. Gutten min ville ikke ha Nan, men Hipp liker han kjempegodt! Begynte med mme da han var 7,5 mnd han også...
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 2. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2008 Var Nan jeg prøvde nå.. Har noe frossen mm i fryseren, får tine noe av det å blande i =) Eller bytte til Hipp. Testing-testing... =) Har satt dato for nattavvenning også, så da blir det jo enda mindre melk på han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå