Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Er gravid. Kan jeg da ta pencilin? Må jeg dra på legevakta i dag, eller blir det ikke noe verre om jeg venter til i morgen?
Lykke X 4 Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Legg en bomullsdott mot øret og kle på deg en lue Varm den gjerne litt først. Vet det høres rart ut, men det pleier å funke. Det er varmen som lindrer smerten Når du legger deg om kvelden vil det lindre om du hever hodeenden litt. Nesespray hjelper også på om du er forkjølet/snørrete i tillegg. Da jeg gikk gravid kunne jeg bruke nesespray for barn. Men hør med legen din først! Det er ikke alle leger som gir antibiotika for ørebetennelser, de mener det går like fort over av seg selv, og at det er unødvendig bruk av antibiotika. Men om du skulle få behov for det, finnes det antibiotika som er trygt for gravide å ta God bedring
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Kutt opp litt løk og pakk det inn i en klut e.l. Legg "pakken" på øret. Løken trekker ut verk, og hjelper godt. Men ikke legg løk inn i øret, det er veldig sterkt. Ulempen er at det lukter ganske sterkt. Men det er veldig effektivt. Lykke til!
birrisj05.02.09 Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Gå til legen! Er ikke all antibiotika man kan ta når man er gravid, men dette vet jo legen.. jeg har iallefall fått beskjed om å IKKE gå å plages av diverse sånne ting, har f.eks nettopp hatt blærekatarr.. og fikk antibiotika..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå