Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn går på tå ,gjør barne dit det også og hva gjør du med det ?

Skrevet

Ingen ting spesielt. Ble sjekket av fysioterapaut, som fant ut at leggmuskulaturen ikke var forkortet. Så dermed skal vi følge med at barnet klarer å sitte på huk, og gjerne gå i oppoverbakke ol for å tøye aktivt. Hun viste oss også en trappelek hvor barnet står i trappetrinnet og senker hælene mot trinnet nedenfor for å tøye, og heiser seg opp igjen imellom. Vi stresser ikke spesielt med det men følger litt med=)

Skrevet

han har fått et tilbud om noen timer i svømmehallen så får vi se

Skrevet

Jeg har ikke gjort noe enda, det har blitt bedre etter at jeg har mast en del på henne om å gå på hele foten. Vil alikevel nevne det for hs neste gang jeg er der.

Jeg vet det går an å få en fysioterapaut til å se på dem gjennom helsestasjonen.

Skrevet

Tågange kan være symptom på andre ting. Uansett er det fornuftig å sjekke hos lege / fysioterapeut for å passe på å holde muskulatur og ledd bevegelig, og for å lære øvelser og trening.

• 3 uker senere...
Skrevet

Gutten vår på 3 år går på tå.

Vi har fått beskjed om at han sikkert må begynne på fysioterapi når han blir litt større for å strekke ut.

Pappa'n går også på tå, hehe.. så "arvelig" sikkert her i gården.

Pappa'n har ingen problemer med det, annet enn at han får krampe i leggene. Akilles'en blir også stivere/strammere, så det blir vondt å strekke ut, fordi den blir så stram.

Blir heftige leggmuskler på barna da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...