Gå til innhold

Hjelp!er så usikker på mengde mat!anyone??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt lite melk på kveldstid en god stund,ga derfor vesla 180ml mme før legging.Da jeg for en mnd siden var på 4 mnd kontroll,sa helsesøster at jeg burde bytte ut mme med grøt på kvelden,siden vesla hadde lagt så mye på seg!

OK!

Så nå har vesla fått grøt på kvelden,i en 3 ukers tid ca,og hun elsker det,så ingen prob der!Men i går på kvelden var det så godt som zero med melk i puppene og da måtte jeg gi mme i tilegg til grøten!!!

Hva gjør jeg nå?har prøvd å amme litt hyppig i dag i håp om at melka skal komme tilbake!Men imens så blir jo dette smør på flesk eller hva??hvor mye mme kan jeg isåfall gi??

Gir ca 4 skjeer med grøt pulver med litt most banan

På forhånd takk!!

Skrevet

spørs hva som står på mme pakka di, men lag ca 1 dl, og se hvor mye hun vil ha, min er snart 5 mnd og drikker ca 4,5 dl sammenlagt dagtid og litt variert nattetid, mellom 1 til nesten 3 dl. hun får da litt pupp på natta, men melken er på vei bort nå så da blir det så mye nå

Skrevet

Babyen din er altså 5 mnd? Du sier hun får 3 skjeer med grøtpulver og banan men jeg vet ikke helt hvor mye mat dette blir. Lager du en full grøtporsjon etter anvisning på pakka?

Nattammer du fortsatt?

Nå er min 6,5 mnd men han har fått grøt siden han var 4 mnd. Nå ammer jeg han ca 4 x i døgnet.

Gir vann til grøten og det har vi gjort fra starten av.

5 mnd begynte vi med måltid nr 3. Men vi har en veldig stor gutt...

Kan du ikke øke grøtporsjonen eller begynne med grøtmåltid nr 2. Gi vann til grøten. Minien min ble ikke ammet på kvelden i den perioden for han tok ikke pupp like etter grøt. Men nattammer han og det gikk veldig fint. Ikke spreng og melken ble ikke borte heller =)

Etterhvert skal jo fast føde være hovedernæringen, og melk kommer i tillegg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...