Gå til innhold

Sover MYE lenger hos bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ikke visste bedre så hadde jeg nok begynt å lure på om bestemor ga gutten sovetabletter. Heldigvis er hun verdens beste bestemor og ville aldri finne på noe slikt, men det er bare så merkelig at han hver gang han overnatter der sover MYE lenger enn hjemme.

Når han er hjemme, våkner han stort sett i 6-tiden, en sjelden gang sover han til sju. Det er ganske slitsomt, spesielt når jeg er gravid og kanskje trenger litt ekstra søvn og tar han nesten hver morgen siden faren er ultra B-menneske.

MEN når han overnatter hos bestemor så sover han minst til kl 10, av og til til 10.30. Hun legger han ca til samme tid som vi gjør (mellom 20.30 og 21) så det er ikke grunnen. En helg var vi på besøk hos oldemor sammen med besteforeldrene. To netter sov jeg på rommet, men så var jeg og faren borte en natt og da sov bestemoren på rommet. De nettene jeg sov på rommet han sov på, sov han til 6.30 og 7. Da bestemoren sov der, sov han til kl 10. Da var alt likt, samme rom, samme seng.....alt bortsett fra den som sov i senga ved siden av.

Jeg skjønner ikke hva det kan komme av. Når han våkner hos meg, prøver jeg alltid å si til han at det enda er natt og vi må sove videre. Det hjelper aldri. Den natta hos oldemor våknet han ved 8-tiden, men bestemoren sa at det forsatt var natt og da bare la han seg ned og sov videre. Selv om han sover så lenge hos henne, må han alltid sove på dagen likevel.

Men det er jo bra da, for bestemoren synes alltid det er veldig moro å passe han, hun trenger jo ikke våkne tidlig om morgenen en gang :)

Er det noen andre som har lignende erfaringer?

Skrevet

Ja, her er det på samme måte. Hos svigers vil han ikke sove i det hele tatt, da (men, tror det er fordi er litt usikre på at de gjør ting godt nok, så han merker vel deres usikkerhet).

Hos foreldrene mine kan han glatt sove til 10. Han våkner til vanlig tid, men legger seg til å sove igjen.

Det er jo bare bra det, da. Da er de super villig til å ha han på overnattingsbesøk også.

Han sov forresten hos dem første gang når han var 3,5 mnd. Og da sov han hele natta uten mat. Han sov fra 19 til 08.30 da.

Ikke vet jeg hvorfor, men men...........

Skrevet

Har opplevd det mad barn jeg har passet også.

De våkner grytidlig hjemme, men sover lenge hos meg.

Kan ha noe med at de blir aktivisert på en annen måte, at alt er så spennende siden mamma og pappa ikke er der at de tar seg ut på en annen måte..

For eksempel :)

Skrevet

Dette tror jeg er helt normalt. Aner ikke hvorfor, men vi opplever akkurat det samme og det gjør neste alle andre vi kjenner med barn i den alderen også.

Skrevet

Signerer denne eg og:-)

Sønnen min på 2,8 år sover alltid mye lenger de helgene han enten besøker min mor eller far.

Kanskje han ser på det som ferie:-) hehe..

De har aldri problem å få han til å sove, og han sover hvertfall 2 timer lenger enn hjemme..

Så de har alltid blitt litt bortskjemt når de "låner" han!

Men det er jo bare positivt, får viser jo at han slapper mye av når han er hos de! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...