Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #1 Del Skrevet 1. november 2008 For ca. en mnd siden fikk vi vår fantastiske gutt ved keisersnitt. Ks' et ble ganske haste-aktig siden det på en overtidskontroll ble oppdaget at gutten lå med hjerterytme på nesten 200, mitt blodtrykk var 160/110 og gutten vår ble estimert til å være veldig stor. De turte ikke sette igang fødselen. Gutten var 4880 gram da han ble født 5 dager over termin. Noen som har vært ute for det samme..? Lurer på hvordan praksis er for neste svangerskap..? Er utrolig redd for at ev. neste baby skal bli like stor, vet ikke hva jeg skal gjøre for å forhindre det siden jeg var så forsiktig med kosten dette svangerskapet, i tillegg til at jeg trente masse o.s.v... Hva om babyen blir estimert til å være kjempestor denne gangen også, f.eks. ved ekstra UL før termin? Man kan vel ikke settes igang når man har hatt et tidligere ks..? Takknemlig for svar..! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139024406-endte-med-ks-pga-stort-barn-hva-skjer-ved-neste-svangerskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #2 Del Skrevet 2. november 2008 ingen grunn til å bekymre seg nå Først og fremst, gratulerer så mye med gutten! Så... Ved neste svangerskap kommer de antagelig til å, og du kan be om det for å være sikker, følge deg opp litt ekstra i siste trimester. Det ved vekstestimeringer og ctg blant annet. Om det viser seg at det blir en stor unge også, vil de antagelig prøve å sette deg i gang en liten stund før termin om det ikke skjer noe av seg selv. Det er ingen problemer ved å bli satt igang selv om man har hatt et ks før, been there, done that De vil antagelig heller sette deg i gang om barnet er stort før det blir "for stort", enn at du skal måtte gå gjennom enda et ks. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139024406-endte-med-ks-pga-stort-barn-hva-skjer-ved-neste-svangerskap/#findComment-139026813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå