Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt vennekveld her i kveld. Har drukket 4 glass vin. Når kan jeg amme igjen?

Takk for svar:)

Skrevet

alkohol brytes ikke ned men går direkte i morsmelken.Det beste er nok hvis du venter så lenge som mulig, i allefall ett par time.

Generelt er det absolut ikke å anbefale å drikke alkohol når du ammer, men dette visste du vel egentlig??

Skrevet

Hallo!!

det må jo gå fint å unne seg en jente kveld med vin selv om man ammer..

Hadde ventet 4-5 timer ca..

Drikk vann så går alkoholen fortere ut av kroppen mens du venter..

En grei huskeregel er

Når man kan kjøre bil, kan man amme.

Altså, når du føler deg edru nok til å kunne ha kjørt bil...

Skrevet

??

Det går ikke fint å drikke alkohol når man amme, fordi: ALKOHOL GÅR DIREKTE OVER I MORSMELKEN.

Hvorfor må barnet ditt drikker alkohol?

Skrevet

Nei, nei!! Alkoholen lagres IKKE i melken!! Promillen i melken synker pararelt med promillen i blodet!!

Du kan altså drikke alkohol når du ammer så lenge barnet ikke får melk når du har promille!!

kanskje du skal vite hva du snakker om før du slenger med leppa!

Les her du!

http://www.lommelegen.no/php/art.phpr?id=502665

Skrevet

Herregud!Jeg vet hva jeg snakker om.Bare sir hva du vil og drikker alkohol.

Skrevet

Jeg har pumpet i forkant, så har morsmelk til lillegutt. Helsesøstra mi sa det samme som hun her over sa med at så lenge man har promille i blodet så har man det i morsmelka og det forsvinner likt, med hun sa dt var lurt å pumpe en gang for sikkerhetsskyld. Lurte bare på hvor lenge det var ca...

Stoler mere på helsesøstra mi enn deg Saaski. Man må få kose seg litt selvom man ammer syntes jeg.

Lurer bare på hvor du har fått informasjonen din fra for overalt hvor jeg har lest står det som hun over her sier. Det eneste er at de anbefaler og ikke drikke alkohol i det hele tatt de første 6 ukene har jeg lest.

Men ellers takk for svar:)

Skrevet

DETTE STO PÅ AMMEHJELPEN:

Generelle regler om alkohol og amming:

Du bør derfor avstå helt fra alkohol til det er gått iallfall 6 ukeretter termin. Dersom du av og til bruker litt alkohol senere i ammeperioden, er det

viktig å begrense mengden.

Etter inntak av ett glass vin bør du vente 3 timer før barnet igjen ammes. Alkohol lagres ikke i melken. Promillen i morsmelken synker parallelt med nivået i mors blod. Det har derfor ingen hensikt å pumpe og kaste

melken, annet enn for å lindre melkespreng.

Derfor kan du amme om noen timer :-)

Skrevet

signerer polly og lille Ella her.

har selv drukket 2 glass vin, siste for 1 time siden. lillegutt kommer ikke til å våkne før kl 05, så har god tid på meg. en liten tommelfinger regel er at kroppen bryter ned ca 1 enhet alkohol i timen. så regn på hvor mange glass du har drukket!

følg din egen samvittighet og de råd som kommer fra KOMPETENT hold som feks ammehjelpen. DiB er jo ett litt lite nyansert forum for fakta;) det ser vi jo i denne tråden, hehe

jeg har uansett pumpet melk i kjøleskapet som kan gies hvis han mot formodning skulle våkne før tiden.... enkelt og greit:)

det må jo være lov å kose seg på en lørdagskveld!

Skrevet

fant dessuten dette på helsenett.no

"Du kan godt unne deg et glass vin sammen med gode oster. Alkoholen du drikker blir fordelt på hele kroppen. Konsentrasjonen i melken blir derfor maksimalt 0,7 promille etter to glass vin. Vinen i flasken er således cirka 150 ganger sterkere. Dessuten avtar innholdet i melken i takt med at leveren bryter ned alkoholen og det gjør den i løpet av noen timer."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...