Gå til innhold

hehe.. et litt rart spørsmål om hunder og parring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg prøver å parre tispen sin med en hannhund. Hun har endelig funnet hannen hun vil ha. En kjempefin hund som gjør det veldig godt på utstilling! De har møttes et par ganger (de bor langt borte fra hverandre) og nå føler venninnen min at det er siste sjanse, siden hunden hennes begynner å bli gammel. Jeg mener hun enda kan prøve men hun om det.. Saken er at hannen er veldig interessert men skjønner ikke hva han skal gjøre.. De har fått låne hunden med seg hjem og skal ha han til i morgen og hun er ganske fortvila siden det ikke skjer noe.. hannen er 15mnd altså enda veldig ung..

noen som har noen tips?? hehe :)

Fortsetter under...

Skrevet

Får vel hjelpe hannhunden da... Mange hanner som gir opp litt fort,og da er det bare å hjelpe han,støtte han mens han prøver bak på der.

Men nå hjelper det ikke å parre,hvis ikke tispa er helt klar heller. Kan være derfor han ikke får det til!

Skrevet

tispa er veldig klar! Hun står musestille og flytter halen. Hun har blitt sjekka hos veterinær også i dag og alt skulle være klart for henne :) Men han hopper ikke opp på henne.. bare løper etter og slikker og snuser..

Skrevet

Hannen er jo ung ennå,han trenger tid ennå...

Skrevet

Reis til dyrlege og få bistand neste gang de skal prøve å parre. Veterinæren kan gjøre et sæduttak av hanhunden, ofte lettere hvis brunstig tispe er tilstede, for deretter å sjekke at sæden er "livlig" og evt inseminere tispa.

Lykke til

Annonse

Skrevet

hi her.

Takk for svar! De prøvde det i dag uten resultat, derfor skulle de prøve at dem skulle få litt bedre tid sammen og skulle ha han til i morgen, men han hopper ikke opp på henne.. hun er ganske skuffet, hun mener at tispa er for gammel til å prøve flere ganger.Tispa er 4 år gammel papillon men har et skjevt bein som er operert etter en bilulykke.. så hun mener at dette er siste sjanse. Og er også redd for belastninga på beina..Er hun for gammel?? hun har 4 mnd mellom løpetidene.

noen som har et tips for å få han til å hoppe på henne??

Takker alle som har bry til å svare :)

Skrevet

Kan være, som en sier her, at han rett og slett er for ung og umoden ennå. Hvorfor mener venninnen din at tispa er for gammel til å prøve flere ganger, 4 år er da ikke all verdens for en såpass liten rase.

Hvis tispa har veldig problemer med benet etter ulykken ville jeg vært mer bekymret for det ved evt drektighet.

Skrevet

Ja det er jo mest sannsynlig. Hun har ikke veldig problemer med beinet heldigvis. Ja jeg mener også at hun har flere sjanser, men hun er veldig i tvil. Vi har sittet og lurt på dette :) hvordan man kunne fått han til å være mer interessert men det får gå som det går :) takker for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...