Gjest Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Vi var og handlet på butikken tidligere i kveld, da vi skal til å låse opp bilen kommer eierne av bilen ved siden av oss. Jeg hører noe sånt som "Å? Han sover ja!" Tenker for meg selv at de mener sønnen min som ligger og sover i bilsetet jeg bærer, jeg smiler raskt til dem og begynner å feste fast setet i bilen. Da jeg setter meg foran til mannen min ser han på meg med store øyne og sier "Så du det? De hadde latt ungen sitte alene i bilen!" Jeg hadde ikke lagt merke til det, men i bilen deres var en liten baby fastspent i bilsete, og de kom akkurat fra butikken. For det første - skjønner at kommentaren om at han sover var ment til deres egen sønn. Så ikke bare går de fra barnet deres alene i en bil (som er totalt uakseptabelt), de går liksågodt når han er våken og blir gledelig overrasket over at han sover når de kommer tilbake.... De var to stykker! Hvorfor faen kunne ikke en av dem blitt igjen i bilen?! Er det her vanlig å gjøre? Kunne aldri falt meg inn å la sønnen min sitte alene i bilen..
Gjest Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Jeg hadde ikke turt det nei. Tenk om noe skjer og man blir forhindret fra å komme seg tilbake til bilen. Det skjer ikke ofte, men det hender jo med jevne mellomrom at barn dør fordi de er etterlatt alene i bil. Som regel mener jo ikke foreldrene å være lenge borte ...
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Jupp, har jeg gjort mange ganger. Bilen står rett ved butikkvinduet og det er så og si aldri kunder i butikken.
Gjest Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Syns ikke det gjør det noe bedre om det er lite kunder eller ei. Dette her var forsåvidt på en stor parkeringsplass, rundt en 50 biler.
winneboo Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 Nei det gjør jeg ikke. Det er toppen av latskap. En av de minst gjennomtenkte grunnene folk kommer med er at: jammen ungen sov så godt, fælt å vekke en unge som sover. Jaja tenker jeg, da får du la ungen sove en lur før dere dra på butikken da. Eller så får du heller være "fæl" å dra å den sovende ungen ut av bilen. Tror ungen setter mer pris på det, enn å bli forlatt i bilen. Like dumt som om at jeg skal la ungen min ligge igjen alene i leiligheten å løpe bort på bensinstasjonen som ligger 50 meter herfra. Poenget er jo at man ikke skal overlate barna til seg selv når de er så små. De får nok tid som tenåringer til å fly rundt alene å prøve å ta vare på seg selv, jeg skal hvertfall beskytte barnet mitt 100% så lenge det lar seg gjøre. Å nå i en alder av 3 år så kan jeg fint unngå at hun er alene.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Kunne ikke falle meg inn. Man vet aldri hva som kan skje. Vi bor i en liten by men for et par år siden var d en mor som lot bilen stå å gå mens barnet på 8 og 1 år satt i bilen og ventet.... Mens hun var inne i max 5 min ble bilen stjålet! Heldigvis gikk d bra den gang men d kunne ha gått riktig så galt. En annen gang lå d en baby å sov i bilen uten for en butikk da en lastebil rygget på bilen.... Vet ikke hvordan d gikk den gang. men tenker ofte på alle barna som døde i sommer rundt om i verden da de satt i bilen mens foreldrene var på butikken LENGE!!!! Huske d stod mye om d i avisene.... Blir kvalm bare av å tenke på hvor ansvarsløs d går ann å bli....
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. november 2008 #11 Skrevet 1. november 2008 Hva er forskjellen på at jeg lar lilleomor være igjen i bilen mens jeg springer inn i huset og henter pengboken og det at jeg springer inn på butikken og kjøper melk? Lar henne aldri være igjen i bilen mens hun er våken da.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. november 2008 #12 Skrevet 1. november 2008 Ja, det har jeg gjort mang en gang. Selvfølgelig ikke når jeg skal ta ukeshandelen, men det antok jeg at dere skjønner..
Gjest Skrevet 1. november 2008 #13 Skrevet 1. november 2008 Helt, helt enig. "Nei, nå gidder jeg ikke ta ut stolen/ungen av bilen en gang til, så da får han/hun bare sitte har aleine. Jeg er jo ikke sååå lenge borte" Borte er borte.
Tante Blås Squaw Skrevet 1. november 2008 #14 Skrevet 1. november 2008 Nei, det tør jeg ikke. Og jeg forstår ikke hvordan de som gjør det tør heller.
maiprinsen Skrevet 1. november 2008 #15 Skrevet 1. november 2008 ALDRI!!! Ga beskjed til sammo nå torsdag at det måtte han ALDRI finne på. Er jo livsfarlig, MYE kan skje på 5min. Som f.eks, hva om bilen begynner å brenne? ( en bil kan være overtent på få sekunder, vet av erfaring) Så prinsen er ALDRI alene i bilen.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. november 2008 #16 Skrevet 1. november 2008 Kan godt fortelle deg hvordan jeg tør det:) Bor på verdens minste sted. Butikken er nesten lagd av vinduer. Bilen står rett under vinduet så jeg ser bilen uansett hvor i butikken jeg er. Ikke kan noen stjele bilen, fordi de må da ta ferge for å komme herfra. Bilen kan brenne, men det kan huset når vi sover. Bilen kan bli stjålet, om noen vil ta henne er det like lett å dra henne ut av armene mine. Hun kan våkne og gråte, når hun var mindre og lå på eget rom så gråt hun til vi våknet.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 1. november 2008 #17 Skrevet 1. november 2008 Nei aldri.. Finnes INGEN unnskyldninger for å la små barn være igjen i bilen.
Raych Skrevet 1. november 2008 #18 Skrevet 1. november 2008 Det kan jo hende at han sov da de gikk inn, og at de kommenterte at han fortsatt sov... Ja, har faktisk latt mine sitte igjen i bilen hvis jeg skal inn og kjøpe f eks 1 liter melk eller en annen ting. Ikke hvis jeg skal ta helgehandelen nei:) Eldste på 4 bryr seg ikke, hun vil helst ikke være med inn engang, og hun får opp både seler på seg og minstemann, pluss bildøra hvis det skulle bli krise. Låser aldri døra på bilen. Vi bor på landet. Hadde ikke satt igjen en baby i bilen hvis vi hadde bodd i en by, for da hadde vi sikkert måtte parkert langt unna inngangen på butikken.
Musemor med tre søte små Skrevet 1. november 2008 #19 Skrevet 1. november 2008 Jeg ville aldri ha latt gutten min sitte igjen i bilen alene!!!!!!!!!!!!!
Raych Skrevet 1. november 2008 #20 Skrevet 1. november 2008 De fleste gjør det her vi bor ser jeg. Ikke noe uvanlig at unger sitter i bilen og sover eks utenfor huset, eller butikken. Blir jo omtrent det samme som å sett vogna utenfor huset eller på verandaen mens man er inne:)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 1. november 2008 #21 Skrevet 1. november 2008 huffameg!! er vel VERDENS VERSTE MOR JEG!! bor på et lite sted, jaaa... JEG LAR GUTTEN SITTE IGJEN I BILEN HVIS JEG SKAL HA EN MELK!! er så og si aldri kø.. skjønner ikke problemet.. åpner vinduet litt og låser bilen.. hvis du har to små barn på 2 og 1 år fks, tar du begge to med deg inn for å kjøpe ETT BRØD da? ?? bare lurer... og at biler tar fyr! HVOR OFTE SKJER DET?? bilene nå til dags er så sikre.. syns dere virker hysteriske hele gjengen!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. november 2008 #22 Skrevet 1. november 2008 Her er det helle rikke uvanlig:) Synes alt blir så utrolig overdramatisert her inne, jeg er ikke noe overhysteriske menneske:)
winneboo Skrevet 1. november 2008 #23 Skrevet 1. november 2008 Ja men du kan faktisk unngå at ungen blir sittende i en bil som tar fyr. Du kan ikke unngå at det blir brann i huset ditt(med mindre du er selvforskyld i brannen da, men ikke det jeg mener) men er det virkelig en grunn til å utsette barna for noe man faktisk KAN unngå? Du kan unngå at noen stjeler bilen med barnet ditt i. Hvorfor utsette barnet for en fare du har styring over? Det at barnet våkner og gråter alene i egen seng er noe alle barn opplever, hvorfor med vilje la barnet oppleve det i bilen når du faktisk kan unngå dette? Ja barna våre kan utsettes for mange farer som vi desverre ikke har herredømme over. Ungene våres kan alle få astma uten at det var vår feil, men betyr det at vi kan med god samvittighet røyke inne?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. november 2008 #24 Skrevet 1. november 2008 Tror du hun får traumer av å våken et annet sted en sengen? Hva da med vognen, i barnehage, til besteforeldre, i båten, på hytta, på ferie? Kan også unngå å ta ungen med i en butikk som kan bli ranet. Hva er best da, å la henne være i bilen eller ha henne i armene mes jeg står og ser på en mann med pistol, ja for det har jeg gjort før. Hvorfor leve et liv i hysteri, når alt blir så mye bedre dersom en bare lever?
winneboo Skrevet 1. november 2008 #25 Skrevet 1. november 2008 Jeg lever ikke et liv i hysteri fordi jeg velger å aldri forlate barnet mitt på offentlige steder. Javel da syns du jeg er hysterisk, men jeg synes fortsatt at det uansvarlig. Jeg lurer på hvorfor folk ikke tar med barna når de går i fra bilen? Fordi barnet sover? Fordi man ikke gidder? Nei ikke vet jeg. Ja så blir det ran i butikken hvor du er. Sikkert ikke kult for å ungen å se på det. Har selv vært med under et ran å ble holdt som gissel i flere timer. Om det beste hadde vært at ungen hadde sittet der sammen med meg eller sittet i bilen alene vet jeg ikke. Hadde ikke barn på den tiden så slapp den problemstillingen. Men hvis du mener at det er farlige å ta med barna inn i butikken pga ran, enn å la de sitte alene i bilen så får det være din grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå