Gå til innhold

Da var jeg fri for jobb :-(

Anbefalte innlegg

Jobber i en liten bedrift som sliter økonomisk. Jeg har en av lederstillingene der og har nu fått beskjed at pga nedbemanning har de besluttet å kutte min stilling. Dette synes jeg er veldig rart og fryktelig trist. Det som er verst er at jeg har en sterk følelse av at dette er pga at jeg er gravid og har vært sykemeldt en periode og kommer til å være borte et helt år. Og dette passer ikke inn i bedriften... Men dette er jo noe jeg overhode ikke kan bevise. Skal ringe forbundet mitt på mandag for å høre hvilke rettigheter jeg har. Dette var skikkelig kjipt. Noen som har gode råd eller har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139023694-da-var-jeg-fri-for-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan tilføye at 1) de plikter å finne en alternativ stilling dersom mulig.

2) det er presumsjon for at kvinner som får sparken under en graviditet så er graviditeten årsaken. Altså trenger ikke du å bevise at de har sparket deg for det, det er det arbeidsgiver som må motbevise!

Hadde absolutt kontaktet fagforeningen. Evt advokat.

Rart å kvitte seg med en lederstilling.. Er jo ikke nødvendigvis de som går først.

Stå på krava :)

Jeg fikk også et dilemma fra arbeidsgiver her for 2uker siden. Enten si opp selv, eller få sparken. Valgte da å si opp selv selvfølgelig. Men jeg har også på følelsen av at di ville ha meg vekk pga at jeg var gravid, og gikk snart ut i permisjon et helt år. Lettere å finne noen til å ta stillingen etter meg da, når det ikke er et vikariat.

Nå hadde jeg tenkt å si opp i permisjonstiden uansett da, så for meg så har det ikke så mye å si. Men prinsippet tenkte jeg på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...