Gå til innhold

'Han har så stort sugebehov!', og 'Hun bruker puppen som smokk' er latterlige utsagn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble heller ikke sår av fire-timers ammeøkter hver kveld de første fire månedene...

Skrevet

Nei, du har rett i at det sikkert ikke er så mange som blør, og at det har mer med feil sugetak å gjøre.

Jeg er likevel utrolig glad for at Matilde er så glad i smokken sin som hun er, fordi hun da er lett å roe ned f eks på natta når hun skal sove. Jeg syntes også det var kjempekoselig å amme i timesvis i starten, fordi det var kos for oss begge. Men det er ikke alltid det passer å amme så lenge, og å ta fram puppen hver gang ungen skal kose seg.

Jeg ser ikke noe galt i det

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Ja, jeg kan se for meg at det er lett å ty til smokken når man bare mååå ha en pause fra ammestyret=)

Og så er det jo også forskjell på å bruke smokken som avlastning når man skal dusje/spise/hvile, og å stappe smokken i munnen hver gang det kommer en lyd fra ungen=)

Skrevet

fullstendig talentløst innlegg. Hadde du hatt begrep om overproduksjon og hva det betyr når ungen din spiser til han kaster opp hver eneste gang han dier, så hadde du holdt kjeft.

Skrevet

Djeeeezus for et tragisk innlegg, og mange stakkarslige mødre!

Amme i fire timer i strekk hver kveld? Amme hver time hele døgnet?

Blod som renner ut fra brystvortene?

Ja, gud så enkelt og lettvindt det er med amming!

Det finnes overhodet ingen beviser for at smokkebruk fører til mindre melkeproduksjon! HI= tragisk nek.

Å, ja. Jeg ammet og hadde ingen problemer med den, men kan ikke si jeg syntes det var så lettvindt nei. Du har ingen til å avlaste deg dersom ungen ikke tar flaske, og ingen til å hjelpe deg med nattmatingen. Aldri fred å få med andre ord!

Skrevet

Kult at HI som kun har en unge skulle si dette:o)

Vent til du har fått flere unger. De er ikke like.

Skrevet

fy faen så jævelig teit innlegg. bare ute etter å få andre til å føle seg som dårlige mødre. makan til tomsing!

Skrevet

Begge mine barn brukte meg faktisk som smokk. Det begynte nok med at jeg hadde lite melk helt fra begynnelsen av, og så ble det en vane å ha puppen i munn. For jeg ga ikke opp ser du, jeg ammet og ammet og ammet. Plastsmokken ville de ikke ha som baby, men storesøster tok den HELDIGVIS da hun var 8 mnd, og da fikk hele huset nettene tilbake. Minsten brukte meg som smokk i 1 år før jeg tok den harde kampen.

Mye kunne nok ha vært gjort annerledes, men jeg gjorde det jeg syntes var best ut av situasjonen, og om du vil komme her og si at mine barn ikke brukte meg som smokk får du komme her på døra og si det.

Skrevet

Forskning tilsier at smokkebruk kan redusere sjansen for krybbedød, så helt tåpelig er det ikke :-)

Her introduserte vi smokk etter to uker, og hun brukte den kun når hun skulle sove. Har aldri tillatt den på dagtid bortsett fra ved sykdom.

Ammet til hun var 13.5 mnd (men må innrømme jeg aldri var en melkeku. Jeg fikk fint til ammingen, men klarte aldri å pumpe ut litervis for å si det sånn. Men hun la alltid masse på seg, så mat fikk hun).

Skrevet

Et tankeløst innlegg HI.

"Sier ikke at ALLE mister melka av smokkbruk! Dømmer heller ikke de som bruker smokk bevisst og ved spesielle behov!"

Jo, det er akkurat det du gjør, dømmer folk som bruker smokk. Hvis du er skikkelig heldig nå så bidrar innlegget ditt til at noen ikke tørr bruke smokk, og ender opp med å gi opp ammingen på grunn av at de ikke kan avlaste såre brystvorter.

Jeg var redd for å gi flaske på grunn av all skremselspropagandaen om at de kommer til å nekte å ta pupp dersom de har fått flaske. Gråt meg gjennom ammingen, gruet meg til neste måltid og hadde kjempedårlig samvittighet fordi jeg gruet meg. Til slutt bare måtte jeg avlaste med pumping og flaske, og etter et par døgn gikk sårene tilbake. Nå ammer vi full time og det er bare kos. Tenk litt gjennom hva slags signaler du sender til nybakte mødre som kanskje sliter med ammingen. Så lenge puppen blir suget helt tom ved et måltid vil produksjonen øke.

Det finnes også gode argumenter for å bruke smokk, som f.eks. sutting på tommelen. Folk må få velge som de vil. Finnes langt værre ting en kan gjøre som forelder enn å gi barnet sitt smokk!

Skrevet

Hei!

Jeg er i grunnen svært enig med deg. Jeg fikk høre dette at jenta mi brukte meg som smokk, og at hun trolig hadde vondt i magen siden hun skulle spise så ofte. Så jeg begynte med sukkervann og smokk og kiropraktor og naparapat og fenikkel-te og jeg vet ikke hva... Jeg tror nok at jenta mi hadde vondt i magen, men størstedelen av alle gråte-tokter skyldtes nok at hun var sulten... hun la godt på seg, men kunne sikkert ha lagt på seg mer. I tillegg hadde jeg en svigermor som hele tiden maste om at vi måtte gi ungen tillegg, at jeg hadde for lite melk. Og jeg var så nervøs for alt til slutt og utslitt at jeg begynte med det. Egentlig uten å trenge det. Mistet alle spor av melk etter 3 måneder. Klok av skade skjønner jeg nå at det hele er en hårfin balansegang mellom etterspørsel og produksjon. Det er ikke greit å være førstegangs-mor. Altfor mange blander seg opp i noe de burde latt være. Er gravid igjen, og denne gangen kommer mine ører til å være lukket, -og svigermor får ikke komme på noe 14 dagers-besøk etter at vi kommer fra sykehuset.

Skrevet

er i bunn og grunn enig med deg ja.

Hvis ungen suger og suger i flere timer (som mine gjorde i ukesvis), og jeg til slutt gir opp og begynner å gi tillegg i tillegg til morsmelk, så handler det om idioti og at jeg er et hønsehue, og ikke om det faktum at jeg HAR FOR LITE MELK. Ammet forøvrig nr 1 i et år.

Greit nok, utsagnene er latterlige. Men når du blir suttet på i 4 FUCKINGS timer av TO unger, du kobler de av puppen, og de SKRIKER av sult, og du til slutt gir 60 ml tillegg som forsvinner på under ti min. Da handler det ikke om at du som mor er uopplyst..

Unger sutter FØRST og FREMST for mat. Kosen er det det handler om etterpå.

Men når de bli 9 måneder og de skal sutte HELE natten (som datteren min gjorde), så handler det ikke om mat, men om kos. Kos som de ikke nødvendigvis trenger å få fra puppen en HEL NATT fordi det ØDELEGGER TENNER.

DA blir man brukt som smokk. Og da er det jaggu ti ganger bedre med en smokk enn hull i samtlige tenner? Vet du hva de gjør for å ordne hull på så små barn??

Brødhøne

Skrevet

Har provd aa faa tassen min til aa spise smokk lenge. Vil nemlig ikke at han skal suge paa fingrene sine. Dette fordi jeg kan ta vekk en smokk enklere en jeg kan ta vekk en tommel.

Skrevet

HEHE!!

Kanskje det er DU som er upplyst HI?

Hva med dem som blir rådet på barselavdelingen av barnepleiere å gi barnet smokk pga sugebehov?

Hos meg ga sykepleierne barnet mitt vann, og prøvde sikkert 100 (nei jeg tuller ikke) forskjellige smokker, fordi sugebehovet var så stort.

Jeg klagde ikke, babyen min fikk pupp hele tiden, og jeg syns det var kjempe kos...!

Problemet kom senere, når babyen var blitt nesten 5 mnd, da jeg måtte amme 17 ganger hver natt. Og nei, det var ikke snakk om økedøgn, ammet mellom 12 og 17 ganger HVER natt i nesten 1 mnd.

Til slutt låg jeg og småen bare i senga, hele dagen, og hele natten.

Dette fordi jeg hadde mistet all energi pga ammingen, og babyen rett og slett brukte meg som smokk ja!

Når jeg kom meg på helsestasjonen fikk jeg beskjed av helsesøster om å SLUTTE å amme. Tvert. Smokk prøvde vi flere ganger, uteen og lykkes.

Med en gang vi begynte med flaske, og fikk orden på ting forandret alt seg.

Så.. Ta å prøv det før du er mere kjepphøy å tror du vet alt HI.

Gutten min brukte meg som smokk (kos), og jeg var egentlig klar over det, men han skrek konstant om han ikke fikk ligge med puppen.

Blir rimelig provesert når folk kommer med slike innlegg, og de faktisk egentlig ikke har peiling!!

Neste SKAL ta smokken, og jeg skal likevel amme mye (så ofte som den lille vil) men når jeg merker jeg bare blir brukt som smokk, da må ting forandre seg.

Skrevet

Og foresten. Glemte å nevne det i innlegget over, men jeg hadde MYE melk.

Minsten gulpet hele tiden fordi han fikk for mye melk, og til slutt var det så gale at jeg måtte pumpe meg i tillegg til at jeg ammet. Så vi hadde litervis med morsmelk i frys og alt, etter han fikk mat.

Sikker på at jeg i alle fall hadde melk nok til trillinger (NO SHIT).

Amming er ikke likt for alle vet du.

Hilsen anonym 02:04

Skrevet

SHIT DA....JEG HAR DET AKKURAT SÅNN Å BEGYNNER Å BLI RIMELIG FRUSTRERT! GUTTEN MIN ER 6 MNDER OG VIL HA PUPPEN I MUNNEN HELE TIDA. HAN SOVNER TIL PUPPEN PÅ KVELDEN SÅ LEGGER JEG HAN I SENGA SI, MEN ETTER DET VÅKNER HAN HVER TIME ELLER ANNENHVER TIME Å DA MÅ HAN FÅ PUPP HVIS IKKE SOVNER HAN IKKE Å BEGYNNER Å SKRIKE.

VET AT JEG IKKE BURDE GI HAN PUPP HVER GANG, MEN ER SÅ UNDERERNÆRT PÅ SØVN AT JEG ORKER RETT Å SLETT IKKE HØRE PÅ SKRIKING. DETTE GÅR UTOVER DAGENE OGSÅ. VANSKELIG Å TA FATT PÅ DAGEN Å KOMME SEG UT Å FINNE PÅ NOE PGA MANGELEN PÅ SØVN.

HVA GJORDE DU MED DETTE? HVA BØR JEG GJØRE?

HAR IKKE LYST Å SLUTTE MED AMMINGA RIKTIG ENNA HELLER....

HJEELP....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...