*tybber* Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 KAN jeg bruke mm istedet? Har måttet pumpe meg to dager nå, og gutten min tar ikke flaske, så hadde vært kjekt å bruke det til grøt. Men går det i disse man skal blande ut med vann? Det er vel allerede tørrmelk eller noe i de..?
2hærligegutter Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Det er allerede mme i den type grøt, så skal kun blandes med vann
*tybber* Skrevet 1. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2008 Hmm.. Hva skal jeg bruke melka til da? Ingen av de grøt-typene de hadde på Ica (fra 6 mnd) kunne blandes med mm/mme.
Gjest Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Hei! Akkurat samme (luksus)problemet har jeg også. Jeg fryser melken ned hvis jeg ikke bruker den med en gang. Du kan bruke den i mais eller risgrøt, 4 mnd. Jeg pleier å blande maisgrøt og annen grøt, og blander med både mm og vann. Det var et tips fra hs. Du kan også bruke mm i hjemmelaget middag. Kok potet, gulrot og evnt noe kjøtt og bland med mm, nam nam, går ned på høykant. Gutten min er snart 8 mnd. Bare husk at hvis du skal fryse melken bør du gjøre det med en gang du har pumpet. Når du tiner den holder den i 24 timer i kjøleskapet. Fersk melk holder lenger, hm er det 48 timer tro? Se på ammehjelpen.no hvis du lurer...Lykke til
mamma-hjertet-83 Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Jenta vår ville ikke drikke så mye melk at helsesøster sa eg kunn blande de i grøten selv om de står vann. Så eg brukte mm i grøten, selv om....
Helann og lillebror Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Holle sine barnegrøter er melkefrie og kan blandes med morsmelk og/eller vann. Kjøpes på helsekost og er ikke de billigste... Går jo også an å bare kjøpe havremel i butikken og blande med morsmelk:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå