Gå til innhold

Trenger hjelp her! Hvilket navn synes dere er finest?

Anbefalte innlegg

Vi fikk ei jente 22.okt! Jeg hadde en sterk magefølelse for gutt uten at det var påvist. Guttenavnet var derfor bænkers, men på jentesiden hadde vi noen alternativer uten at det var noen klare favoritter. Men det er liksom ikke samme følelsen som jeg hadde for guttenavnet, at "dette blir det!!" Og det savner jeg, men kanskje det aldri kommer? Savner å ha ett navn på veslejenta vår, men jeg vil velge "det rette". Føler stort ansvar og skulle gi navn til ett annet menneske...

Pappa synes begge er fine. Hva synes dere? Jenta er litt tøff tror vi med dype intense, mørkeblå øyne og brunt hår. Vi sitter igjenn med 2-3. Etternavnet er ett vanlig -sen navn.

Miriam eller Isabella

(evnt. Ida-Louise)

Fortsetter under...

Kjempefine navn begge to! Jeg ville gått for Miriam- det er mindre vanlig enn Isabella som det begynner å bli mange av nå... Og så passer det supert på en som er litt tøff! Et par forslag til-

Louisiane

Thelma

Anoushka

Mirabelle

Ida Louise var kjempefint! :-) Men jeg ser for meg ei blond jente når jeg hører navnet Ida.. Men det er jo ikke viktig da! ;-)

Miriam er også veldig pent. Ville gått for et av dem, absolutt.

Liker ikke Isabella. Synes det sukkersøtt og altfor rosa. Litt småharry også... Sorry.

Jeg ville helt klart gått for Miriam. Det er jo ikke så vanlig, men veldig pent synes jeg. Og sånn du beskriver den lille jenta synes jeg det høres ut som det passer veldig bra til henne også. Isabella liker jeg ikke i det hele tatt..synes det er litt "jåle-navn". Da synes jeg Ida-Loiuse er et bedre alternativ..ganske fint det også faktisk. Men ville nok gått for Miriam ja. :)

Annonse

Gjest Siklerotte

Jeg kjenner igrunn en god del Miriam, og de Miriam jeg kjenner har alle mørkt hår og brune eller blå øyne - så synes det høres ut som et navn som kler en slik jente, da. Er ikke særlig begeistret for Isabella og Ida liker jeg ikke (Louise alene er desidert finest...) Igrunn ikke så veldig begeistret for Miriam heller, men ville gått for det av alternativene (eller bare Louise...)

Takk! Det er godt å høre litt div. meninger og begrunnelser. Føler meg veldig stresset og emosjonell over dette da mannen min gjerne vil at vi skal ta ett valg i løpet av morgendagen. Jeg er enig i det for det er kjedelig at alle spør hele tiden om hun har fått noe navn, og når vi sier nei eller at vi har noen navn vi tygger på, ja så kommer det enda flere forslag! Skal jeg vente på den skikkelige gode følelsen for ett navn eller er det noe som kommer etterhvert bare vi bestemmer oss for noe? Dette er ikke gøy i lengden og det burde være fornøyelig å finne ett navn t

Annonse

Takk! Bra å høre litt div meninger og begrunnelser. Jeg er så stersset og emosjonell over det hele at det er ikke gøy lengre. Og det burde være en fornøyelig prossess å finne ett navn til veslejenta. Er lei av at alle spør om hun har fått noe navn enda og når vi sier at vi har noen vi tygger på, ja så kommer det atter flere forslag! Skal jeg vente til godfølelsen for ett navn kommer eller kommer det etterhvert bare vi velger ett?? Mannen min vil vi skal bestemme oss i morgen; vi har forskjøvet det mange ganger. Jeg er jo enig i at det ikke bør dra ut noe særlig lengre, men er som sagt stresset over dette. Han er klar for Isabella. Jeg synes det er fint når han sier det, men ikke så fint når jeg sier det. Noen andre som også føler seg stresset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...