Mamman_til_Adine <3 Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Jeg har ei jente her hjemme på 2 uker idag, vi sliter med ammingen. De har sagt hele tiden at det vil komme seg når hun blir strerkere, for hun var så liten ved fødsel. Jeg kjøpte meg pumpe, og har gitt henne den pumpet melka på flaske til henne, prøvd å lagt henne til puppen, av og til tar hun, av og til nekter hun å griner og griner. Nå merker jeg at melken vil forsvinne snart, å jeg har SÅ lyst å få til dette med amminga. Hva kan jeg gjøre for at melken ikke skal forsvinne, kan jeg drikke/spise noe for at den skal økes? Å har noen tips ang. barn med dårlig sugeteknikk pga. liten munn, tunge? Håper på svar, er så oppgitt....
1baby,og 1 spire Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Gratulerer så masse med den lille prinsessa. Er nok lurt å pumpe en del for da holder du melke produksjonen i gang. Jeg fikk hjelp på føden etter jeg hadde kommet hjem er slik 24 timers ammehjelp her. Har der en slik ordning ville jeg nok tatt en tur der å fått dem til å hjelpe deg litt. Kan hende det bare er noen små ting som skal til for at det går bedre. Ellers har du ammehjelpen her på nettet. Masse lykke til.
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Har du prøvd nesespray eller amme te?.Det hjalp til meg.Gutten min er også sånn noen ganger.Griner og styrer og blit veldig sint når jeg legger han til brystet.Jeg venter ei stund å prøver igjen.Jeg ga opp amming ei stund men angret meg.Melken ble nesten borte men for noen dager siden så prøvde jeg igjen.Han har ligget mye til brystet de siste dagene og nå har melken kommet igjen.Skal ikke gi opp så lett nå nei. Lykke til
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 For å få opp produksjonen er du nødt til og amme og pumpe jevnlig. Nesespray funker kun på utdrivningen.. Så pump mye og legg hun til puppen. Da vil produksjonen mest sannsynlig øke. Du kan også prøve håndmelke. lettere og få ut melka , som igjen gjør det lettere for å produsere mer Skjønner at du vil amme, men om det ikke funker så husk at det er ingen krise det heller . Flaskebarn har det like bra. Masse lykketil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå