Gå til innhold

trenger hjelp..

Mamman_til_Adine <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente her hjemme på 2 uker idag, vi sliter med ammingen. De har sagt hele tiden at det vil komme seg når hun blir strerkere, for hun var så liten ved fødsel. Jeg kjøpte meg pumpe, og har gitt henne den pumpet melka på flaske til henne, prøvd å lagt henne til puppen, av og til tar hun, av og til nekter hun å griner og griner. Nå merker jeg at melken vil forsvinne snart, å jeg har SÅ lyst å få til dette med amminga. Hva kan jeg gjøre for at melken ikke skal forsvinne, kan jeg drikke/spise noe for at den skal økes? Å har noen tips ang. barn med dårlig sugeteknikk pga. liten munn, tunge? Håper på svar, er så oppgitt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å melka på kopp i stedet for flaske, for da vil hun være mer motivert til å ta brystet. Små babyer har jo suttebehov, og hvis hun ikke får sutte på flaska blir hun nok mer interessert i puppen. Det aller beste for melkeproduksjonen er jo selvfølgelig om hun etterhvert tar brystet. Det finnes mangt et kjærringråd for å øke melkeproduksjonen ellers, jeg skal finne tråden om det og dytte den opp for deg.

Gutten min hadde problemer med å gape godt nok husker jeg. Det som virket for oss var at jeg håndmelket sånn at litt melk kom fram, så lokket jeg med puppen så han ble interessert nok til at han gapte etter puppen, jeg formet puppen litt spiss så han kunne få tak og fortet meg og dyttet den inn akkurat i det han gapte så godt han kunne. Det er jo ikke sikkert at det samme funker for dere, men litt inspirasjon kanskje? Ellers kan du jo finne en ammehjelper i ditt område på ammehjelpen.no og spørre om råd :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...