Gå til innhold

Noen som har blitt satt i gang med fødselen tidligere?

Anbefalte innlegg

ska selv bli satt i gang om ca en ukes tid å gruer meg litt..

med min første så kom han av seg selv men pga helseplager så må jeg settes i gang denne gangen..

noen som kan dele erfaringer med meg..? uansett om de er dårlige eller gode:)

å så lurer jeg på om dere fikk noe form for smertelindring (øsnker selv epidural) å eventuelt hvor moden dere var når dere ble sartt i gang:)?

Fortsetter under...

Jeg skal antagelig settes i gang selv den 11.11 dersom hun ikke kommer frivillig før. Jeg har fått vite hvordan igangsetting vil fungere, og er fult instilt på at det kommer til å bli inmari slitsomt.

Det er ikke noe i veien for at du kan få epidural selv om du blir satt i gang med mindre noe skulle føre til at man må gjennom ks da.

Jeg legges inn til igangsetting på om to dager. Mitt tredje barn.

De to andre ble også igangsatt.( 12 og 6 år siden) Alle gangene grunnet Rhesusimmunisering. Igangsatt uke 36 + 37 og nå starten av 37.

Første fødsel varte i 40 timer,( fra første modningstablett ble satt ) barnet ble til slutt tatt med tang. Mer slitsomt enn vondt....

Fikk mobil epidural. Bekkenet mitt er ganske smalt og i tillegg var jeg svært godt / hardt trent, så det bidro nok til lang fødsel. Ikke moden i det hele tatt da jeg kom inn.

Andre fødsel varte i 13 timer,,( fra første modningstablett ble satt ) ingen tang, mobil epidural.Hadde begynt med yoga siden forrige gang og dette hjalp meg.Hadde 3 cm åpning da jeg kom inn.

Håper alt går enda lettere nå, men prøver å "leve i nuet" og ikke ha noen forventninger.

LYKKE TIL!

Jeg ble satt i gang i uke 37 med nr 2. Var også umoden enda da. Husker ikke alt hva de gjorde, men tok i hvert fall vannet. Fikk epidural veldig tidlig pga at jeg var så sliten etter mye smerter (var redd for blindtarm og tarmslyng). En helt nydelig fødsel hvor jenta vår ble født 3 1/2 time etter første forsøk på igangsetting. Jeg har alltid hatt raske fødsler. Ville ikke grudd meg hvis jeg skulle blitt satt i gang igjen.

Man hører mye forskjellig om det å bli satt i gang - særlig mange skrekkhistorien. Jeg hadde i hvert fall en super fødsel!!!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...