Gå til innhold

Operasjon av navlebrokk..... noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Jenta vår på 2,5 år skal opreres for navlebrokk i slutten av november. Jeg har tenkt mer og mer på dette i det siste og gruer meg til det. Vet det er 1 lite inngrep med 1 lite snitt osv.... Men det er ikke så stor brokk hun har, men såpass at legen anbefalte oss å få det ordnet så hun ikke ville få problemer når hun ble større med tanke på bla mobbing. Er det noen av dere andre her inne som har barn som har blitt operert for det? Kanskje dere kan fortelle litt? Gruer meg veldig til narkosen.....

Fortsetter under...

Jenta mi har navlebrokk,men vi har ikke fått noe avklaring om hva som skjer enda..

Når vi var på 2 års kontroll skulle legen sende oss videre til en barne lege på vurdering.

Jeg er spent på hva de kommer fram til.

Har jenta di stort hull?Mye utstikkernavle?

Mobbing er vel det siste man bør tenke på når det gjelder navlebrokk. Det er verre hvis bukveggen lukker seg og det går koldbrann i utposningen....

Jenta mi ble operert da hun var 2. Personlig hadde jeg en grusom opplevelse som jeg ikke skal gå inn på her. Vil ikke skremme dere.

Sett bort fra det var hele prosessen var grei skuring. Vi kom inn og jenta fikk tid og leke litt. Så fikk hun en "likegyldighetspille". Så ble hun lagt i narkose og jeg fikk følge henne til hun sovna. Etter 20-30 minutter var de ferdige og vi satt vel en 3 kvarter og venta på at hun skulle våkne. Når hun våkna var hun rasende og det var kun pappa som dugde til noe. )Merka kanskje at mamma var en sule satt ut....)

Så fikk hun mat og ble undersøkt litt og vi kunne reise hjem.

Jeg var hjemme med henne i 5 dager. All lek begrenset seg selv og hun tok det med ro av seg selv.

I dag har hun et lite arr på tvers over navlen og det stikker ut en liten hudfold. Er nøye med å presisere at hun har en nydelig navle i tilfelle det skal bli en greie av det senere.

Annonse

Var helt greit, bortsett fra at det var ekkelt å se på når hun ble lagt i narkose, men det virker det jo som du er forberedt på. Og veldig greit å få gjort det da, så man slipper komplisasjoner senere.... Også får de jo en strek på magen som er kjempestas å vise fram!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...