Gå til innhold

ammemadrass-? Og et par andre ting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette bare en vanlig madrass eller finnes d en spesiallaget ammemadrass?

Og så til mat, jeg fullammer nå, snuppa er 2 uker, og er på puppen 24/7, hvr eneste natt(unnntagen denne natten)har hun vært våken til ca 4 og bare hengt i puppen....lurte på om jeg kanskje skulle bruk e mme om kveldne for jeg har hørt den sitter lenger og da sover babyen bedre?? ville dere gjort d? eller ville dere fortsette å fullamme heller?

hvor ofte ammer dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullammer, men måtte gi mme i 8 dager fordi han ble dårlig av antibiotikaen jeg gikk på. Han sov ikke lenger enn da han fikk mm.

Ammemadrass tror jeg er en tynn overmadrass du legger over den vanlige.

Min hang i puppen i begynnelsen, men da han ble tre- fire uker ble han mye roligere og begynte å sove 7 timer i strekk på natten.

Skrevet

du trenger egentlig ikke noen ammemadrass, jeg brukte tisselaken under lakenet, sånn itilfelle lekasjer og gulp!

ikke gi mme ennå, snuppa di er iferd med å regulere melkeproduksjonen, og du kan regne med et par uker til med mye amming og melkespreng!

gir du mme nå, går det utover produksjonen, men hvis snuppa di sover dårlig, virker urolig på puppen om kvelden, og du kjenner at du har lite melk, kan du prøve med en kveldsflaske. (det begynte vi med i to mnds alder og bruker det ennå, v 1 år)

har blitt en grei rutine for oss om kvelden.

babyen henger også mye på puppen fordi di bruker den som smokk, så du kan jo gi henne smokk!

gi henne også en flaske i ny og ne, slik at hun lærer å drikke fra denne, og vedlikeholde teknikken, mange opplever at babyen ikke tar flaske i tre, fire mnd alder, og det er ganske slitsomt dersom du vil ha barnevakt! så pump og gi flaske et par ganger i mnd, så slipper du det problemet!

det er dessuten skjeldent at babyene "ødelegger" sugeteknikken pga flaske og smokk! tror fordelene med smokk og flaske gjør opp for de eventuelle ulempene! (min mening, da!)

Skrevet

Ammemadrass er vel en type madrass med kanter du kan brette opp rundt babyen så han får sin "egen" seng i din seng. Meninga er vel at du lettere kanflytte den lille over i sin egen seng uten at han merker det, siden han fortsatt tror han ligger i senga si hele tida - og selvfølgelig at det gjør det lett å amme siden du bare dytter ned kanten så babyen kommer inntil deg..

Skrevet

Ok =)

hun tar flaske veldig bra, og smokk også..men er fæl å spytte ut smokken å vil heller ha puppen, spes om natta.. og hun er sulten da, for jeg hører at hun drikker...håper d blir bedre etterhvert.. føler ikke jg gjør aent enn å amme..

Men jeg gir d en stund til og ser hvodan d går seg til, hu er jo bRE 2 UKER.. men vil gjerne høre flere erfaringer med noen som har vært i samme situasjon å høre hvordan d har blitt etterhvert når ungen blir større=)

Skrevet

Med kveldsflaske mener du jeg skal pumpe meg å gi eller bruke mme ?? må bare spørre så jeg er helt sikker...:)

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du fortel. Min er 4veker gammal, og gjer omtrent det same som jenta di. Men når han først sovnar så søve han godt fram til neste måltid (2-4timar)..men då har han som regel fått mat i frå 8-9tida på kvelden og fram til 12-1 tida på natta.

Han har og ein tendens til å sovne under måltidet, og vakne igjen i det eg flyttar han tilbake til si seng eller rett etter at eg har lagt han ned. Får håpe det går seg til etter kvar. Sjølv har eg planer om å pumpe meg, og gi han med flaske på kveld/nattestid, for då kan pappaen ta meir ansvar om natta (han vaknar kun når han vil ha mat).

Håper folk som har vore gjennom noke liknande svara på tråden din, slik at eg og kan finne ut kor lenge det varte og korleis dei fikk normal døgnrytme.

Skrevet

gratulerer med baby:)

ang amming, min lillegutt var og festet på puppen HELE tiden i starten. holdt på å bli sprø. men det går seg til.

dier hun hele tiden, eller bruker hun puppen litt som smokk? litt vanskelig å merke forskjellen, men hvis hun bare sutter så ta henne heller vekk til hun blir sulten igjen. Disse tingene går seg til, ta tiden til hjelp. jeg er ingen amme ekspert, men rådet jeg fikk på ammepoliklinikken var å ikke gi flaske, men vente. og det tok ikke lang tid før det regulerte seg. ta og spør inne på ammedebatten, mange gode råd der inne:)

ang ammemadrass. vi bruker en co-sleeper og er kjempe fornøyd med det. mye rimeligere enn dry kids sin ammemadrass.

man kan bruke den hvorsomhelst, kan brettes sammen og har bære håndtak. perfekt for når man skal reise og besøke feks familie.

lillegutt sover kjempe godt.

her er en link med bilde:

http://www.amazon.com/Baby-Delight-Inc-Supreme-Snuggle/dp/B000BM8FXG

Skrevet

anbefaler å pumpe om morgnen og gi det på flaske om kvelden. Da får hun i seg din melk (og dermed reguleringen av din prod) og får i seg litt ekstra på kvelden. Det er ikke sikkert det hjelper, men du slipper da flasketilvenning senere.

Melka du har om kvelden er feitere enn den på morgnen (morgnen er tørstedrikk-melk, kvelden er feit sovemelk). Det er visstnok årsaken til at mange tror de har for lite melk om kvelden.

hadde prøvd å unngå at babyen hang i puppen hele tiden. Sørg for "måltider" selv om det blir ofte i en periode. En ting er jo nå, men hva om 6 mnd? Det er de første 5 min at de får i seg det meste av det de trenger har jeg hørt. Nå etter 7 mnd ser jeg at det nok stemmer. Med unntak av frokost (hun sover hele natten) og kvelds (da er det jo kos) så tar ikke måltidene noe særlig lengre enn ti minutter-ett kvarter (ammer begge bryst hver måltid) inkludert litt raping og å få stå på mammas fang for å la maten synke mellom "rettene".

Skrevet

Det er sjokkerende mye amming i begynnelsen, men så går det seg til.

NOEN sover bedre av mme, andre får vondt i magen og problemer med fordøyelsen så det er ingen snarvei. Ville ventet noen uker før jeg prøvde det. Har du evnt prøvd å pumpe deg på dagtid, så kan du gi en flaske om kvelden.

Her finner du litt trøst;

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Skrevet

Ser du har fått mange svar ang ammingen så tenkte bare å si at jeg har brukt ammemadrassen mye. En liten madrass med sider som du kan ta opp og ned, slik at babyn ligger i sin egen madrass med kanter i sengen din, som du lett kan flytte over i sin egen seng uten å vekke. Du kan også ta ned de sidene du vil hvis du vil ligge å amme f.eks. se link:

http://www.dry.no/dry_kid_amme.html

Skrevet

Ville også bare kommentere ammemadrassen - den lille med kanter som lett kan taes opp og ned.

Jeg kjøpte den brukt til halv pris før jeg fødte, siden jeg ikke helt visste om jeg kom til å bruke den. Men jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den - har brukt den hver natt i 3 måneder, som seng. Hadde snuppa i den med egen dyne (vognstørrelse) i vår seng, slik at det på en måte ble samsoving (uten risikoen forbundet med dette..) - og veldig deilig å slippe å stå opp for amming og smukkedytting. Jeg ammer ikke liggende, men allikevel har denne vært gull verdt for meg. Kan også brukes tilsvarende i sprinkelseng den første tiden for å lage et mindre "rede"/seng for den lille som gjerne vil ha det litt tett rundt seg i begynnelsen.

Nå har hun desverre vokst ut av den..

Fåes sikkert brukt på finn.no e.l. - kan vaskes på 60 grader (bare husk å ta ut sideinnleggene først)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...