Mariamsen Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Er det noen med barn som har kiss her? Da lille gutten var på 2 mnd kontroll hos fysioterapeut for 1 uke siden, fant de ut at han lå i bananstilling med kroppen og at han hadde en favorittside av hodet. I tillegg har han fått brystvegring som begynte for én uke siden! Kan brystvegringen ha årsak til KISS? Har tenkt å bestille en time hos en manuellterapeut som kan ta tak i problemet. Ble barna deres bedre med manuellterapi? Alle svar mottas med takk!
eple3 Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Hei, Vi har samme historie. Dersom han er stiv/har skjevhet i nakken, kan det gjøre at han jan vegre seg for å spise på den ene siden. Du kan prøve å legge han i tvillingstilling en periode, slik at han ligger på samme side ved begge brystene. (se evt ammehjelpen.no for beskrivelse dersom det ikke var klart..) Snuppa vår hadde skjevhet i nakke, og har også hatt kolikk - de vise strides hva som forårsaker hva - men ofte kan det hjelpe med behandling - vi var hos osteopat en gang og kiropraktor 4 ganger (samt 3 ganger til fysio på helsestasjonen) og hun ble bedre. Men hun ble ikke helt kvitt mageproblemene, og i tillegg har hun gått litt dårlig opp i vekt mellom 2-3 mnd - antagelig er det en kombinasjon mellom hennes luftproblemer når hun spiser og litt lite melk hos meg. Nå har jeg vært 2 ganger hos en fysioterapeut som driver med craniosacralterapi, og jeg syns hun er blitt bedre. Vet at de driver mye med KISS. Ang valg mellom manuell terapi, osteopati (som er nesten det samme) og kiropraktor, tror jeg det er et fett egentlig- har inntrykk av at de gjør stort sett det samme. Lykke til - håper det ordner seg
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Vi kjenner oss veldig igjen. Hos oss fikk tulla diagnosen KISS da hun var ca 4 mndr. Hun hadde problemer med å suge i begynnelsen, og hadde tydelig en favorittpupp... Hun ble flinkere etterhvert, også før hun ble behandlet, men i ettertid er jeg selv overbevist om at det var årsaken. Hos oss hjalp behandlingene veldig. Hun hadde 3 behandlinger før hun ble "forklart frisk", men hun ble allerede merkbart bedre noen dager etter første behandling. Jeg anbefaler at du tar en titt på www.kiss-kidd.no, der ser du både en liste med symptomer, og en liste med manuelterapauter som behandler kiss. Fordelen med en manuelterapaut mot en kiropraktor er at manuelterapauten er gratis.
Mariamsen Skrevet 1. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2008 Tusen takk for svar! Er så stressa for at han ikke tar pupp. Det begynte med at han hadde favorittpupp hvor jeg la han i tvillingstilling. Men nå er det full nekt på begge sider. Blir sint så fort han ser pupp. Han relaterer sikkert puppen med vondt i nakken stakkar! Kan nesten ikke vente til mandag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå