aanonym Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Da er de lokale lønnsforhandlingene over hos oss, og jeg fikk ikke en krone, nå heller. Ved sist lønnsoppgjør fikk jeg høre fra fagforeingen at det i alle fall var min tur neste gang. To år senere - ingenting! Jeg kan sikkert spørre og grave om årsaken, men innerst inne vet jeg årsaken: Jeg har vært hjemme halvannet år med barn, og har dermed knapt jobbet siden sist oppgjør. (Dessuten fikk min stillingskode noen få lusne kroner ved det sentrale oppgjøret, men på langt nær nok til å dekke opp for økt renter og prisstigning) Jeg tviler det er pga av at jeg gjør noen spesielt dårlig jobb, for det første de gjorde da jeg kom tilbake fra permisjon var å gi meg mange nye oppgaver i tillegg til de jeg hadde fra før. Men økt lønn fikk jeg ikke. Jeg hater lokale lønnsforhandlinger. Annet hvert år må jeg skrive personlige "tiggerbrev" og hvorfor akkurat JEG skal få mer lønn. Ja, ja - to år til neste gang Får passe på å ikke bli syk eller gravid i mellomtiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå