Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Her er det bare lunket vann. Leste noen som brukte asan.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 klut og vann, evt våtserv ved bleieskift. Bruker babysåpe i dusjen, men bare "utenpå"
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Klut og lunket vann her også, snar 2 år:)
ifie Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Klut med lunkent vann. Av og til litt olje. 17 mnd.
SokkeLaila Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Olje + klut med lunkent vann. Aldri såpe/intimvask..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 er det seriøst ingen som bruker såpe? jeg bruker såpe på meg selv for å bli ren, og mener det er det samme med de små. Brukte olje første halvåret, men nå bruker jeg mild såpe kjøpt på apoteket. skal man bli kvitt bæsjelukt og urinlukt så trengs det litt såpe spør du meg... ville du vasket deg selv med bare vann??
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 jeg bruker såpe, d er pga av jeg syns ikke jeg får bort lukten nedentil når de bæsjer rett å slett. bruker oxo shampoo og badeskum. de har ikke tatt noen skade av d. Jeg jobber på småbarnsavdeling å d er helt grusomt hvor ille enkelte småbarn lukter nedentil. så jeg kommer til å fortsette med såpe på mine små.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Vi bruker Mesoft. Men når hun bæsjer bruker vi våtservietter...
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 når hun har bæsjet bruker jeg våtservietter, ellers vasker jeg henne morgen og kveld med klut (kun vann) og med vanlig babysåpe når hun bader (annenhver dag). lukter sjelden surt, men hvis det skjer vasker jeg henne nøye med såpevann.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #10 Skrevet 2. november 2008 Det er ikke det samme med oss og dem. Vi er fulle av kjønnshormoner, kjertlene våre der nede skiller ut andre ting enn på en liten baby. Jeg bruker forøvrig bare vann på oss begge. (Var det ikke Napoleon som ga beskjed 5 dager før han kom hjem at kvinnene ikke skulle vaske seg fra nå av. Det var slik han likte dem da han skulle "ha seg".......hehe)
Tess30 Skrevet 4. november 2008 #11 Skrevet 4. november 2008 bruke lactacyd her kan ikkje tenke mæ at lukta og bakterian førrsvinn bare me vann???
Gjest Skrevet 4. november 2008 #12 Skrevet 4. november 2008 Klut og vann på tissebleiene. Klut, vann og badeolje på bæsjebleiene.
Ranveig R Skrevet 4. november 2008 #13 Skrevet 4. november 2008 Klut og vatn. Ikkje såpe. Huskar at på storebroren måtte vi av og til bruke litt mild såpe på baken viss han f.eks. hadde diaré pga lukt. Men det var sjeldan.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #14 Skrevet 4. november 2008 Eucerin dusj-olje. Den har ph på 3,5 samtidig som den gir godt med fukt, og tar bort bæsj- og tisselukt. Prøvde å vaske bare med vann, men syntes ikke dette hjalp mot den stramme tisselukta som oppstår etter en hel natt med samme bleie, særlig da hun kom over nyfødt-stadiet. Dessuten plages hun litt med tørr hud, så Eucerin tilfører også litt ekstra fukt. Tok vel litt tid før jeg vendte meg til lukta denne dusj-oljen har, men var uansett bedre enn tisselukta. Nå har jeg vendt meg til den litt spesielle lukta fra dusj-olja, så nå merker jeg ikke at den er noe rar lenger.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 5. november 2008 #16 Skrevet 5. november 2008 Hver kveld vaskes hun med Sebamed baby hudvask, synes det fort kan lukte litt urin om vi bare bruker vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå