Gå til innhold

Dere som må introdusere mat når babyen er 4 mnd. Hva og hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga at vekta har gått lite opp og litt ned siste måneden må vi nå gi henne annen mat i tillegg.

Har kjøpt inn maismel som jeg koker 1 dl vann 1,5 ss mel. Og blander i litt ferdigblandet mme etterpå.

Har kun gitt noen få skjeer nå i starten, har gitt i to dager.

Hun får også avokado som jeg moser med gaffel, blir for liten mengde å ha i stavmikseren.

Men er så usikker på om jeg velger riktig grøt, eller om jeg burde brukt annen meltype.

Lurer veldig på hvordan dere andre gjør det?

Når på dagen og når i forhold til puppemåltider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet med maisgrøt, det liker han kjempegodt. Kjøper Nestle sin jeg da, som jeg lager enten med utpumpet mm eller med mme (det som er fint med mm er at enzymene hjelper de små tarmene med å fordøye dette nye).

Startet med litt grøt på kveldstid. Etterhvert også litt på morgenen. Økte mengden gradvis.

Ellers så moser jeg banan, gjerne sammen med avokado. Dette får han litt av midt på dagen.

Nå har han spist i noen uker så nå prøver vi litt mer av andre ting som grønnsakspure o.l til midt-på-dagen-måltidet.

Puppen fikk han når han ønsket. Lurt å gi pupp først i måltidet, og så grøt etterpå sånn at du opprettholder melkeproduksjonen. Er jo tross alt melk som skal være hovednæringen ennå :)

Skrevet

Vi startet også med maisgrøt, gjorde det enkelt å brukte Nestle sin vi, da.. Men brukte morsmelk i den.

Avocado er kjempebra, mye sunt fett i! Det kan du fortsette å gi:)

Vi ga også litt banan, bare å skrape ut med skje. Det likte hun godt.

Althea la godt på seg, så vi ga annen mat mest for kos og moro, ett måltid hver kveld, før pupp. Hvis hun fikk pupp først, ville hun ikke ha grøt. Men jeg brukte jo morsmelk i grøten, så det gjorde ingen ting for melkeproduksjonen likevel:)

Lykke til, håper vekta tar seg opp etter hvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...