Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #1 Del Skrevet 31. oktober 2008 Fikk tak i magen tidlig søndagskveld i 6-7tia. Innen 11 var det bare tre minutter mellom de, og vi dro inn til sykehuset. Der ble det konstatert skuffende 1 cm åpning og vi dro hjem igjen. Innen to om natta begynnte det å bli virkelig vondt, og det var fortsatt kort mellom riene, så vi dro inn igjen, bare for å finne ut at det fortsatt bare var 1cm... Fikk heldigvis bli likevel og fikk bruke et rom med badekar. Det lindret godt og jeg fikk slappet av mellom riene. Hadde også musikk på øret som hjalp mye. Flere sjekker senere var jeg kommet opp i 3 cm kl 11 på morgenen. Riene kom med knapt et minutt mellom og var vonde. Klokken 13 var det fortsatt bare 3 cm... da var det ikke lengre mellomrom å snakke om mellom riene, og de var veldig vonde, bare ikke effektive. Blodtrykket mitt var nå blitt ganske så høyt (hadde vært forhøyet siste ukene før fødselen), og jeg var helt utslitt. klokken 14 satte de epidural, og jeg fikk endelig hvile. Sov og spiste og gikk så att og frem på rommet for å få fortgang på saker. Klokken 17 var det bare blitt 4 cm, og jordmoren tok vannet og satte måler på babys hode. Baby hadde stresset og bæsjet i fostervannet. Heller ikke dette fikk fortgang i sakene og de satte meg på drypp. Dette reagerte baby først negativt på og de måtte skru det av. I tillegg fikk jeg selv feber, ble kvalm, og begynte å skjelve/riste. Da kom to leger inn og diskuterte keisersnitt. Jordmor ville imidlertid at vi skulle prøve en gang til med drypp, med lavere dose, da jeg ble litt bedre. Denne gangen gikk det bra for baby og meg, og riene tok seg opp. Etterhvert kjente jeg de bedre og bedre som kraftig trykk nedover mot bekkenbunnen. 22 på kvelden var det endelig klart med full åpning, og jeg kunne få presse. Endelig fikk jeg være aktiv. Jordmor var kjempeflink til å få meg til å presse godt, og slappe av mellom. 22:54 var verdens fineste jente født:) Pia vår var 3280 gram, 49 cm lang og 34,5 cm rundt hodet. Hun hadde svelget masse fostervann. hun skrek , men surklet veldig og ble sendt inn på intensiven sammen med pappa, hvor hun fikk sugd opp væske fra lungene. Alt var heldigvis bra med henne, og nå koser vi oss hjemme med verdens fineste baby:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139019942-min-f%C3%B8dsel-epidural-og-drypp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå