06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Det er helt utrolig. Og jeg kjenner jeg blir SÅ irritert,og det skal jeg love dere at min mann får høre. Jeg og min mann har 2 barn og 1 hund.Vi er gift og begge har jobb. Jeg gikk ut i full jobb igjen i slutten av september og da gikk min mann ut i pappaperm i 2 mnd. Når jeg var hjemme gjorde jeg husarbeid,vasket,ryddet,laget middag,lekte med vår sønn.Derfor forventer jeg at han i det minste kan ta LITT husarbeid når han er hjemme. Han vasker klær og lager middag men rydde? Skulle ikke tro han visste hva dette var.Jeg er så lei av å komme hjem fra jobb og i mine øyner er huset bombet. Jeg må da begynne å rydde og det irriterer noe helt sinnsykt. Så i dag var min mann så fornøyd på tlf for han hadde vasket hus:) Jeg ble jo kjempe glad og gledet meg til å komme hjem..JADA. Han hadde vasket gulvet. Det var det han hadde gjort, vasket huset my ass. Han hadde ikke ryddet kjøkkenet som fløyt, soverommet, badet, eller all rotet som fløyt på stuebordet.gangen som var full i greier selv om jeg følte jeg ryddet alt i går. Da gav jeg han grei beskjed at å vaske gulv er ikke å vaske huset, hvorfor han ikke hadde tatt kjøkkenet i det minste. Nei han hadde ikke hatt tid.Men så sier han plutselig at sønnen vår sov i 2,5 time på dagen. Hva gjorde du på da? mmm, da satt han på pcen, derfor hadde han ikke tid!!! HVA? haha, det er jo helt utrolig at jeg blir irritert egentlig for han er jo veldig flink. Han hjelper hjemme, han tar seg av barna våre. Er jo egentlig ikke verdens undergang,men jeg hater å ha et hus som er det rothelvete. Og han er så typisk MANN, ser ikke rotet om det så vokser i hauger oppå fanget hans.hehe Er det virkelig jeg som krever for mye av han?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Du sa det jo selv: typisk mann! Synes ikke det var dårlig at han har vaska gulver jeg da.. hadde vært kjempeglad om jeg kunne slippe det en eneste gang!
Herkules Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Du har det vist akkurat som min mann, han er mektig irritert over at jeg ikke holder huset i orden
Makka Pakka Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Ja litt kjeft fotjente ha nok Gi han konkrete oppgaver han må gjøre i løpet av dagen siden han ikke ser de av seg selv, men at han fikser huset like bra som deg det kan du trolig aldri forvente av han.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 jeg syns du krever for mye. kan ikke kreve at han gjør like mye som du har gjort siden du kanskje har litt støv på hjernen? men du kan jo gi han oppgaver da sånn at han vet hva han må prioritere...
Gjest Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Neeeei, ikke si at hun må gi ham oppgaver.. Uff, voksne mennesker MÅ kunne se hva som må gjøres i huset for at det ikke skal se bomba ut. Jeg ville heller pussa tenna med dobørsten enn å måtte gi gubben min oppgaver, som om han var barnet mitt. Jeg synes du burde true med at du skal kreve ham umyndiggjort jeg...
Prinsemammaen Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Tror det der kan være veldig typisk menn jeg altså....
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Dette er hovedgrunnen til at jeg får hele permisjonstiden for meg selv og dette er vi enige om. Han hadde aldri klart å holde ting i orden og alt hadde blitt som hos dere. Jeg bare vet og han innrømmer det selv :-) Men - har du det egentlig ryddig i skuffer og skap. Hvis ikke kan anbefale deg at dere sammen tar en real oppryddning slik at alt får sin plass - da er det mye kjekkere å rydde også.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Eh....og du vil ikke la han prøve å forbedre seg heller? Det var jo en voksen enighet.. "nei han klarer ikke å (lære seg å) rydde, så da slipper han". Denne var til anonym 15:40.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Joda - han rydder; han elsker å ha det ryddig og oversiktlig, men det er ikke det han liker å gjøre best av alt - og da blir det heller ikke gjort slik jeg vil ha det (og slik han selv også ønske å ha det). Han hadde fort gått lei av å gå hjemme og gir meg derfor mulighet til å få permisjonstiden. Han liker jobben og jeg liker permisjon med alt hva det innebærer:-) ... og vi er voksne :-)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 5. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2008 HI Her: Alle er forskjellig, men jeg godtar ikke at jeg er den sinnsykte husmoren som skal gjøre alt. OG mannen skal "slippe" unna med mye mindre. Du ene som synest han var flink da han vasket gulv? Ja greit det var jo en fin ting å gjøre men jeg synest nå ikke at det er så ufattelig stor bragd å gjøre. Voksen mann og skal få skryt av å ha vasket gulv? hehe, men jeg gir han jo skryt men kan ikke huske at jeg fikk en stor pokal da jeg gjør mye husarbeid.hehe. Vi er begge i full jobb tilvanlig og da må alt deles på.Men når han er hjemme i permisjon så forventer jeg at han skal gjøre MERE enn meg når jeg jobber. Det gjorde jeg for han da han jobbet og jeg var hjemme. Hos oss er det ryddig i skap og skuffer, det er bare alt annet rot som dukker opp iløpet av en dag som er irriterende.Og tas ikke dette hver dag så blir det en haug i slutten av uken. Jeg har ikke støv på hjernen men liker ikke å få besøk når huset ser ut som om en tornado, det skal være sikkert og visst. Men jeg har en flink mann ,det skal sies, han gjør nok mere enn mange menn gjør så jeg skal egentlig ikke klage.Denne uken er han på ferie alene med begge ungene men jeg jobber. ( jeg gjorde det selv i forgje permisjon) Siste innspurt før permisjonen er over. Vi skal være glad vi har en mann som stiller opp, det er mange som ikke har det engang.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2008 #12 Skrevet 6. november 2008 Hmm. Dette er som å høre om oss for et par år siden. Bortsett fra at det var helt motsatt. Sambo holdt huset strøkent i pappapermen, jeg lot det flyte da jeg var hjemme. Hvis det er som hos oss, handler det om at man har forskjellig syn på hvor ryddig et hjem trenger å være. Det var ikke slik at jeg mente det var hans jobb å holde det rent og ryddig, jeg mente bare at det ikke var nødvendig å ha det så strøkent hele tida, at det fantes viktigere ting i livet enn husarbeid. Det handler ikke så mye om kjønn, tror jeg, mer om standarder. Samboeren min var lenge på nippet til å gjøre det slutt med meg på grunn av dette, og jeg tok det ikke på alvor, for jeg trodde ikke han kunne mene det seriøst. Men han holdt på å bli gal, og han mente det vitnet om mangel på kjærlighet og respekt overfor ham at han måtte gjøre så mye (kanskje 70-80%) av husarbeidet. For å gjøre en lang historie kort måtte det et stygt samlivsbrudd og påfølgende parterapi for å finne hverandre igjen til før jeg skjønte alvoret. Prøv a) å få ham med deg i terapi før det blir verre mellom dere eller aksepter at hvis *du* vil ha et strøkent hus og han ikke, rydder *du*, ettersom han ikke er så opptatt av det. (for min del syntes jeg det var veldig hyggelig når samboeren min hadde rydda, jeg ville bare ikke kaste bort min egen tid på det. Og det er litt egoistisk og umodent, men der har du meg for to år siden).
Anonym bruker Skrevet 6. november 2008 #13 Skrevet 6. november 2008 Oi , dette var som om jeg skulle skrevet det selv ! ( Minus gulvvasken! Den har han aldri tatt ...) Jeg syns ikke du er storforlangenes eller krever for mye ! Jeg har gått runder med meg selv , er det jeg som er vanskelig og ikke godtar at han ikke liker husarbeid etc. . Men jeg liker det ikke spes. godt jeg heller !!! Men jeg liker å ha det rent og ryddig , og det er ikke så viktig for han ! Men når jeg jobber og han går hjemme , må jeg orlange at han gjør noe ! Jeg blir gal av å ha en mann gående hjemme , og jeg må ta husarbeidet itillegg til jobben !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå